مایکرواستراتژی در روز سقوط بیت کوین ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز خرید

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

شرکت مایکرواستراتژی، امروز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ماه از خرید ۴۰۰ میلیون دلار بیت کوین خبر داد. این شرکت که در زمینه رایانش ابری فعالیت می‌کند با سرمایه‌گذاری تازه خود بزرگترین شرکت سرمایه‌گذار بیت‌کوین و دیگر رمزارزها شده است.

مایکرواستراتژی در حال حاضر ۹۲,۰۷۹ بیتکوین به ارزش تقریبی ۳/۳ میلیارد دلار در خزانه‌داری خود نگهداری می‌کند. این شرکت همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد بیت‌کوین زیرمجموعه‌ای از مایکرواستراتژی است.

با توجه به قیمت فعلی بیت‌کوین، مایکرواستراتژی با ۴۰۰ میلیون دلار می‌تواند ۱۱,۲۱۵ از این رمزارز را خریداری کند. کاهش قیمت اولین رمزارز برتر بازار  قدرت خرید آن را افزایش داده است. با افزایش قدرت خرید رمزارز، میکرواستراتژی در حال فروش  اوراق قرضه خود  برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است. این شرکت باور دارد بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به زودی با رشد قیمت همراه خواهد بود.

مایکرواستراتژی پیش‌ از این نیز برای خرید بیت‌کوین، اوراق قرضه فروخته بود. براساس گزارش بلومبرگ شرکت میکرواستراتژی ظاهرا در زمینه رایانش ابری و تحلیل فعالیت می‌کند، اما در واقع این شرکت یک سرمایه‌گذار و تریدر عمومی بیت‌کوین است.

اوراق قرضه مایکرواستراتژی در حال حاضر ۹٪ کاهش یافته و سهام این شرکت نیز تا حدودی ریزش داشته است.  طبق داده‌های سایت Morningstar، این شرکت بخشی از ۹۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه خود را در بهمن ماه فروخته است. با فروش اوراق قرضه، مایکرواستراتژی اکنون ۶۶ میلیون دلار اوراق نگهداری می‌کند.

بلومبرگ سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی در بیت‌کوین را بی‌فایده و پر خطر دانسته است. در گزارش بلومبرگ آمده است: «بیت‌کوین اوراق قرضه به درد نخور و پر خطر است». موج مخالفان بیت کوین به دلیل کاهش قیمت این رمزارز در حال افزایش است. با این وجود، مایکل سیلر، مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی معتقد است با سرمایه‌گذاری در اولین رمزارز بازار می‌توان آینده خوبی را برای این شرکت نرم‌افزاری رقم زد.

 قیمت بیت‌کوین روز ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) با شیب تندی افزایش یافت و به ۶۳۵۰۱ دلار رسید، اما صعود بیت‌کوین دوامی نداشته و در زمان نوشتن این خبر، محبوب‌ترین رمزارز بازار با قیمت ۳۲۸۰۰ دلار معامله می شود.

میکرواستراتژی

 

در حالی که با سقوط قیمت بیت کوین، بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ شروع به فروش سرمایه‌های خود کردند، مدیرعامل میکرواستراتژی به جای فروش بیت‌کوین‌هایش، رمزارز می‌خرد.

مایکل سیلر در کنفرانس بیت‌کوین میامی و پادکست مکس کیسر به روند سرمایه‌گذاری‌های میکرواستراتژی در بیت‌کوین اشاره کرد. مدیرعامل مایکرواستراتژی در مصاحبه‌های خود به وضوح اعلام کرده که خرید بیت‌کوین توسط مایکرواستراتژی ادامه خواهد یافت.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.