۱/۱ میلیون تریدر تازه‌ کار پس از سقوط بیت‌کوین دست به فروش این رمزارز زده‌اند!

۱/۱ میلیون تریدر تازه‌ کار پس از سقوط بیت‌کوین دست به فروش این رمزارز زده‌اند!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

روزهای اخیر برای بیت کوین بسیار سخت گذشت و این رمزارز به پایین‌ترین سطح خود در چند ماه اخیر رسید؛ در این روند نزولی تریدرهای تازه وارد دچار ترس و وحشت شده و اقدام به فروش بیت کوین‌های خود کردند، اما هولدرهای قدیمی میدان را خالی نکرده و رمزارزهای خود را نگه داشتند.

پس از اظهار نظرهای ایلان ماسک راجع به فروش تمام بیتکوین‌های شرکت تسلا، فشار فروش ایجاد شده قیمت این رمزارز را به پایین‌ترین سطح ۲۰ هفته گذشته یعنی نزدیک به سطح حمایت ۴۲ هزار دلاری رساند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت تحلیلی گلس نود پس از این سقوط، تریدرهای تازه کار ترسیده و از پوزیش‌های خود خارج شدند در حالی‌که دارندگان قدیمی بیتکوین شتاب‌زده عمل‌ نکردند.

 

از طرفی نیز با لیکویید شدن پوزیشنِ بیش از یک میلیون تریدر، تعداد کل آدرس‌هایی که موجودی بیتکوین آن‌ها غیر صفر است از بالاترین رکورد خود یعنی ۳۸/۷ میلیون آدرس، ۲/۸٪  کاهش یافت. 

گلس‌نود در این باره خاطرنشان کرد:

در مجموع ۱/۱ میلیون آدرس در این اصلاح قیمت دست به فروش بیت‌کوین زدند. این موضوع نشان دهنده ترسیدن آن‌ها در سقوط قیمت اخیر است.

این وب‌سایت همچنین ضمن نسبت دادن الگوهای نوسانی بیتکوین به اقدامات هولدرهای  کوتاه مدت، اعلام کرد که روند کنونی این رمزارز بسیار مشابه بازار گاوی سال ۲۰۱۷ است. ذکر این نکته ضروری است که وقتی تریدرها و هولدرهای جدید بیتکوین بخش نسبتاً زیادی از کل عرضه این رمزارز را در اختیار داشته باشند، روندِ بازار شاهد پیک‌های زیادی خواهد بود.

قیمت بیت کوین

اخیرا میزان بیت کوینی که توسط هادلرهای کوتاه مدت نگهداری می‌شود به بالاترین حد خود، یعنی ۲۸٪ از کل موجودی در گردش بیت کوین (۵/۳ میلیون BTC) رسیده است. 

شایان ذکر است که ریزش قیمت اخیر بیتکوین عمیق‌ترین اصلاح قیمت آن در روند گاوی اخیر بوده که قیمت این رمزارز را از رکورد ۶۳,۶۰۰ دلاری بیش از ۲۸٪ کاهش داد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.