شرکت MixBytes پشتیبانی از Lido متوقف کرد

توقف پشتیبانی از Lido توسط MixBytes
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

بیتستان: شرکت حسابرسی بلاک‌چین MixBytes که وظیفه‌ی گسترش خدمات اکوسیستم Lido در پولکادات را بر عهده داشت، اعلام کرد که پشتیبانی از Lido در Polkadot و Kusama را متوقف خواهد نمود. دلیل اصلی توقف پشتیبانی از Lido توسط MixBytes شرایط بازار، رشد پروتکل، ظرفیت محدود و ناهمسان بودن اولویت‌ها ذکر شده است.

توقف پشتیبانی از Lido توسط MixBytes

Lido که در حال حاضر یکی از بزرگترین اکوسیستم های DeFI رمزنگاری است، خدمات اکوسیستم خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به شبکه Polkadot گسترش داد. البته یک شرکت حسابرسی بلاک‌چین به نام MixBytes  وظیفه‌ی هدایت این کار را داشت.

اخیرا MixBytes اعلامیه‌ای منتشر و اعلام کرد که پشتیبانی از Lido در Polkadot و Kusama را متوقف خواهد نمود. این پلتفرم دلیل توقف پشتیبانی از لیدو را شرایط بازار، رشد پروتکل، ظرفیت محدود و ناهمسان بودن اولویت‌ها ذکر کرده است.

پیشنهاد راه‌اندازی Lido در شبکه Polkadot برای اولین بار در آگوست ۲۰۲۱ ارائه شد. این پیشنهاد منجر به ایجاد نسخه‌های staked DOT و KSM گشت که اکنون به عنوان stDOT و stKSM شناخته می‌شوند. این دارایی‌ها گذشته به محبوبیت زیادی دست یافتند.

در حال حاضر، ۴,۰۱۰,۴۷۶ DOT از طریق پروتکل Lido توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده که ارزش‌شان حدود ۲۲/۶ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. کاربرانی که DOT خود را از طریق Lido به اشتراک گذاشته‌اند، پس از توقف پشتیبانی از لیدو بیشترین ضرر را خواهند کرد.

نحوه‌ی حذف Lido از Polkadot

حذف Lido از شبکه Polkadot به صورت مرحله‌ای اتفاق خواهد افتد. از ۱۵ مارس، هیچ کاربر جدیدی مجاز نخواهد بود DOT خود را از طریق Lido به اشتراک بگذارد و پس از ۱۵ ژوئن، پاداش‌هایی که به دارندگان فعلی stDOT و stKSM پرداخت می‌شوند، متوقف خواهند شد.

همچنین در ۲۲ ژوئن، عدم تعهد یا Unbonding اجرا خواهد شد. اصطلاح Unbonding زمانی استفاده می‌شود که دارایی‌های کاربران برای جابه‌جا کردنشان آزاد می‌شود و کاربران می‌توانند این دارایی‌ها را در بازار رمزنگاری به فروش رسانند.

خاتمه رسمی مشارکت Lido و Polkadot در ۱ آگوست پس از اجرای بدون مشکل تمام مراحل ذکر شده رخ خواهد داد.

شبکه Polkadot و DOT ممکن است به دلیل این تحولات اخیر تاثیر منفی بگیرند و ارزششان کاهش یابد. در واقع، طی دو هفته گذشته کاهش قابل توجهی در قیمت DOT را شاهد بودیم و اعلام به‌روزرسانی Lido می‌تواند این روند را تشدید کند.

توقف پشتیبانی از Lido توسط MixBytes

منبع: ambcrypto

پولکادات
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.