موزیلا از پذیرش بیت کوین منصرف شد

منصرف شدن موزیلا از پذیرش بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

گزارشات اخیر خبر از منصرف شدن موزیلا از پذیرش بیت کوین می‌دهند. قابل ذکر است که شرکت موزیلا از این پس رمزارزهایی را می‌پذیرد که با الگوریتم اثبات سهام (Pos) کار می‌کنند. برای اطلاع از ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

منصرف شدن موزیلا از پذیرش بیت کوین

براساس گزارشات اخیر، شرکت موزیلا از پذیرش بیت‌کوین منصرف شده است. پس از اعتراضات اخیر علیه بیت‌کوین شرکت موزیلا تصمیم گرفت دوباره پذیرش رمزارزهایی را آغاز کند که با الگوریتم Pos کار می‌کنند. این شرکت در تلاش است تا با این کار طرفداران محیط زیست را راضی نگه دارد.

قابل ذکر است که شرکت موزیلا در ژانویه پذیرش ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم Pos استفاده می‌کردند، را متوقف کرده بود. اما اکنون پس از گذشت یک دوره و انجام تحقیقات مربوط به مصرف انرژی برای استخراج رمزارز، دوباره پذیرش این رمزارزها را شروع کرده است.

منصرف شدن موزیلا از پذیرش بیت کوین

براساس گزارشات، رمزارزهایی که در آن‌ها از الگوریتم Pos استفاده می‌شود، کمتر از ۱ درصد برق مصرف می‌کنند.

موزیلا در پست وبلاگی بیان کرد که پس از بررسی‌های دقیق در حال تغییر سیاست‌های خود است. در این پست وبلاگ بیان شده که موزیلا دیگر رمزارزهایی را که از الگورتیم Pow استفاده می‌کند، نمی‌پذیرد. زیرا این رمزارزها انرژی زیادی را مصرف می‌کنند.

بر این اساس، موزیلا از این پس رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم که از الگوریتم Pow استفاده می‌کنند، نمی‌پذیرد. قابل ذکر است که این شرکت اعلام کرده تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ لیستی از رمزارزهای پذیرفته شده را منتشر خواهد کرد.

جیمی زاوینسکی بنیانگذار موزیلا یکی از مخالفان این طرح است. او در سال ۱۹۹۹ کار در این شرکت را به پایان رساند. مدیر استراتژی دیجیتال در شرکت سرمایه‌گذاری VanEck Gabor Gurbacs از این تصمیم موزیلا انتقاد شدیدی کرد. او در ۱۲ آوریل توییتی را منتشر کرده و این حرکت را اشتباه دانست.

عدم پذیرش بیت کوین توسط موزیلا

طبق داده‌های ارائه شده از Digiconmist، بیت‌کوین سالانه ۲۰۴,۵ TWh انرژی مصرف می‌کند که تاثیر مخربی بر محیط زیست دارد. گزارشات ارائه شده از Contelegraph نشان می‌دهد که می‌توان از دیتا سنتر‌ها برای استخراج بیت‌کوین استفاده کرد. با این کار میزان آسیب به محیط زیست نیز کاهش می‌یابد.

قابل ذکر است که اخیرا شرکت تسلا و Blockstream و Block inc اعلام کرده‌اند که برای ساخت مرکز استخراج بیت‌کوین در تگزاس همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.