پذیرش بیت کوین توسط دولت ها چه تاثیری بر بازار دارد؟

پذیرش بیت کوین توسط دولت ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

همان طور که می‌دانید، در چند هفته گذشته تغییرات بسیار زیادی در زمینه رمزارزها به خصوص بیت کوین به لحاظ قانون گذاری صورت گرفت. به عنوان مثال، السالوادور بیت کوین را به عنوان ارز ملی خود تعیین کرد و امثال این. اما پذیرش بیت کوین توسط دولت ها می‌تواند موجب بروز تغییراتی در قیمت و رشد این رمزارز و دیگر ارزهای دیجیتالی شود؟ با بیتستان همراه باشید تا با بیتستان همراه باشید تا جزئیات بیشتری از تاثیر این نوع اقدامات را بیان کنیم.

هفته گذشته عرضه رسمی بیت کوین در السالوادور آغاز، سپس اوکراین تصمیم گرفت از بیت کوین استفاده کند. این هفته نیز لائوس با برنامه ریزی که انجام داده، اجازه استخراج و معامله بیت کوین را تنها چند ماه پس از سرکوب ارزهای رمز پایه توسط چین صادر کرد و به صورت رسمی وارد بازار رقابت شد.

به نظر می‌رسد که هر هفته یک کشور جدید در حال حرکت به سمت بیت کوین است، میلیاردرها همچنان بیت کوین را بمباران می‌کنند و اذهان عمومی نسبت به این رمزارزها را تغییر می‌دهند.

نایب بوکل، رئیس جمهور السالوادور؛ اعلام کرد که روابط دوستانه بیت کوین و آن‌ها ادامه دارد، زیرا این کشور سرمایه گذاران خارجی را از پرداخت مالیات بر سود بیت کوین خود معاف خواهد کرد.

مایکل سیلور ، مدیرعامل MicroStrategy و bitcoin messiah، روز دوشنبه اعلام کرد که سالوادور نمی‌تواند همه شهرت را از آن خود کند، از این رو سهام شرکت را به ۱۱۴،۰۴۲ BTC تغییر داد و تا از این قافله عقب نماند.

روز سه شنبه، نایب بوکل فاش کرد که کیف پول بیت کوین Chivo bitcoin در السالوادور در هفته اول خود ۵۰۰،۰۰۰ ثبت نام داشت و صدها هزار کاربر جدید بیت کوین را به اکوسیستم اضافه کرد. همچنین السالوادور ۵۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین را در شهرهای مختلف خود نصب کرده تا دریافت بیت کوین را برای شهروندان خود راحت‌تر کند.

روز چهارشنبه، اخباری فاش شد مبنی بر این که شرکت سرمایه گذاری ۴٫۲ تریلیون دلاری Fidelity، یک جلسه خصوصی با SEC داشت و در آن خواستار تایید ETF بیت کوین شد.

همچنین روز پنجشنبه Revolut، شرکت خدمات مالی مستقر در بریتانیا، اعلام کرد که هزینه ۳۰۰ کارمند خود در دالاس تگزاس را با استفاده از بیت کوین پرداخت خواهد کرد.

سرانجام در روز جمعه، سرویس خرید بیت کوین PayPal در انگلستان فعال شد و به کاربران این امکان را داد تا بیت کوین را مستقیماً از طریق این پلتفرم خریداری کنند.

بیت کوین به آرامی به دوازدهمین سالروز تولد خود نزدیک می‌شود. در طول این سال‌ها، بیت کوین از یک ارز اینترنتی که تقریباً بی ارزش بود به یک ارز دیجیتالی بسیار ارزشمند و آینده دار تبدیل شده است که توسط کشورها، موسسات مالی معتبر و میلیاردرها پذیرفته می‌شود.

موضوع مهم این نیست که آیا کشوری بیت کوین را به صورت رسمی قبول خواهد کرد، یا نه!؟ بلکه موضوع مهم، زمان پذیرش بیت کوین توسط دولت ها است. چرا که دیر یا زود، تمامی کشورها این ارز دیجیتال را به رسمیت خواهند شناخت.

منبع خبر: bitcoinmagazine

تحلیل‌های انجام شده در این خبر مربوط به سایت منبع بوده و سیگنالی برای خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری از طرف بیتستان نیست.

جدیدترین اخبار حوزه رمزارزها:

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.