آیا قانونی شدن بیت کوین در اوکراین تاثیری در افزایش یا کاهش قمیت بیت کوین دارد؟

قانونی شدن بیت کوین در اوکراین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

بیت کوین در حال حاضر باارزش‌ترین دارایی در بین رمز ارزهای دیجیتالی است و فعلا هیچ گونه رقیبی در این زمینه ندارد و به سبب سیستمی که دارد، به مرور زمان نیز ارزش بیشتری خواهد داشت. این رمز ارز دیجیتالی در بین مردم محبوبیت زیادی دارد و همین امر سبب شده تا دولت‌ها قوانینی را تدوین کنند تا افراد فعال در حوزه این رمز ارز، بتوانند قانونمندتر پیش بروند. در طی خبری که به تازگی منتشر شده، قانونی شدن بیت کوین در اوکراین را اعلام کرده است. قانونی شدن بیت کوین در اوکراین می‌تواند خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران این ارز باشد. با بیتستان همراه باشید تا تا جزئیات بیشتر این خبر را خدمتتان بیان کنیم.

امروز پارلمان اوکراین قانونی را تصویب کرد که بیت کوین در این کشور صورتی بسیار قانونی خواهد داشت. این لایحه که در سال ۲۰۲۰ تدوین شده بود، توانست موافقت ۲۷۶ نماینده مجلس را به دست آورد. جالب است بدانید که تنها ۶ نفر از اعضای مجلس با قانونی شدن بیت کوین در اوکراین مخالفت داشتند.

به نظر می رسد هدف اصلی این لایحه، داشتن اطلاعات دقیق در مورد دارایی مردم در حوزه رمز ارزها و محافظت از صاحبان بیت کوین است، چرا که در گذشته قانونی برای این امر وضع نشده بود.

به گزارش کیف پست، نهادهای قانون گذاری در کشور اوکراین در گذشته بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتالی را غیر قانونی و کلاهبردار تلقی می‌کردند که همین امر سبب شده بود تا کسب و کارهایی که در بستر بلاک چین و خصوصا در حوزه بیت کوین فعالیت می‌کردند، با مشکلات زیادی رو به رو شوند.

اکنون که این لایحه تصویب شده، دادگاه‌ها و مراکز قانون گذاری و مجری قوانین می‌توانند از افراد و مشاغل موجود در این حوزه بیت کوین به درستی محافظت کنند؛ زیرا دیگر اطلاعات تکمیلی و دقیقی در اختیار خواهند داشت و مشاغل جلوه رسمی به خود خواهند گرفت.

قانونی شدن بیت کوین در اوکراین به دلیل اجرای یک قانون جدید، به شهروندان این اجازه را خواهد داد تا بتوانند هم بیت کوین و هم دیگر رمز ارزهای دیجیتالی را در صرافی‌ها به صورت قانونی معامله کنند.

سخنان سخنگوی وزارت تحول دیجیتال کشور اوکراین:

انتظار می رود پارلمان پیش از پایان سال، قوانین مالیاتی و مدنی حوزه رمز ارزها مثل بیت کوین را تصویب و اصلاح کند تا به طور رسمی بازار را برای مشاغل و سرمایه گذاران بازتر نماید.

توجه داشته باشید که درست است که بر اساس خبری که منتشر شده، داشتن بیت کوین در اوکراین قانونی است، اما در حال حاضر نمی‌توان به صورت رسمی و همه گیر اقدام به خرید و فروش این رمز ارز کرد، چرا که در آینده قوانین خاصی در این حوزه به وجود خواهد آمد.

قانونی شدن بیت کوین در اوکراین یک خبر بسیار عالی است و قطعا گامی رو به جلو همانند کشور السالوادور خواهد بود. بیت کوین یک ارز بسیار مهم و حیاتی است اما کشورها و مراکز قانون گذاری در پذیرش این موضوع از خود سر سختی نشان می‌دهند و به جای همگام شدن با آن، بیشتر در فکر مشکل تراشی و قانون گذاری سخت گیرانه هستند.

منبع خبر: bitcoinmagazine

السالوادور جهان را به سمت ارزهای رمزنگاری شده هدایت می‌کند: خرید بیش از 400 بیت کوین

خرید بیت کوین توسط السالوادور

به نظر شما، قانونی شدن بیت کوین در اوکراین می‌تواند تاثیری در کاهش و یا افزایش قیمت بیت کوین داشته باشد؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.