احتمال دارد بیت‌کوین در اوکراین قانونی شود!

احتمال قانونی شدن بیت کوین در اوکراین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ مهر ۱۴۰۰

بیت‌کوین در میان تمامی رمزارزها از اهمیت و محبوبیت ویژه‌ای برخورددار است. این رمزارز به زودی ممکن است در اوکراین به صورت قانونی معامله و از آن‌ استفاده شود. این خبر زمانی قوت گرفت که رئیس جمهور این کشور قانون پارلمان در مورد حفاظت از دارایی‌های مالکان ارزهای دیجیتال را در روز ۸ سپتامبر امضا کرد. برای اطلاع از خبر دقیق احتمال قانونی شدن بیت کوین در اوکراین با بیتستان هماره باشید.

قانونی شدن بیت‌کوین در کشور اوکراین، باعث می‌شود این کشور بتواند کنترلی بر بروی بازار دیجیتال داشته باشد و همچنین کشور اوکراین به طور رسمی به مشاغل مربوط به بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهند. احتمال قانونی شدن بیت کوین در اوکراین بسیار بالا است.

از زمان ایجاد بیت‌کوین این رمزارز پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که توجه عموم افراد را به خود جلب کرده و نقش زیادی در شکل گیری اقتصاد جهانی ایفا می‌کند. اقتصاد رمزارزها یک فرصت برای هر جامعه‌ای بوده و این اقتصاد هنوز در مرحله شکل‌گیری خود است.

دولت اوکراین یا بیشتر مردم اوکراین، این فرصت را درک کرده و برای داشتن آینده‌ای بهتر و پیشرفت جامعه به سمت این اقتصاد در حال حرکت هستند. گزارش شده است که نمایندگان کشور اوکراین به السالوادور رفته‌اند تا با مقامات این کشور ملاقاتی را در رابطه با هزینه قانونی بیت‌کوین داشته باشند.

بیت‌کوین یکی از رمزارها است که فقط در دنیای دیجیتال مبادله می‌شود و روش مبادله آن به صورت غیر متمرکز است. غیرمتمرکز بودن روش مبادله بیت‌کوین باعث می‌شود تا از امنیت بالایی برخورد دار باشد و حریم خصوصی افراد را به شدت حفظ می‌کند.  همچنین باعث می‌شود دیگر به سازمان‌هایی مانند بانک نیاز نباشد و افراد بتوانند بدون مراجعه به بانک مبادلات مربوط به بیت‌کوین را انجام دهند.

طبق گزارشات ارائه شده از سوی Triple A تدوین قانون حمایت از بیت‌کوین یک گام مهم در صنعت رمزنگاری است که نشان دهنده احساسات مردم اوکراین است. اوکراینی‌ها در بین برترین پذیرندگان ارزهای رمزنگاری قرار دارند.

کشور اوکراین تقریبا نیمی از انرژی برقی خود را که از طریق ۱۵ راکتور هسته‌ای تولید می‌کند. وزارت انرژی اوکراین بیان کرده:

استخراج بیت‌کوین روشی قدیمی و کارآمد برای استفاده از انرژی‌های اضافی است.

وزارت نیرو کشور اوکراین به دنبال راه‌حل‌هایی است که با موضوع اتلاف انرژی مقابله کند زیرا این بخش با ضررهای مالی زیادی مواجه شده است.

مزایای استفاده از صنعت استخراج بیت‌کوین در اوکراین

  • با استفاده از آن می‌توان میزان انرژی مازاد را کم کرد.
  • این امر منجر به جذب سرمایه‌های جدید برای نیروگاه هسته‌ای اوکراین می‌شود.
  • منجر می‌‌شود کشور اوکراین به عنوان یک پشتیبان برای معدن باشد.
  • منجر به استخراج آسان بیت‌کوین می‌شود.

شرکت دولتی کشور اوکراین که نیروگاه هسته‌ای این کشور را اداره می‌کند (NAEC Energoatom)، بیش از ۱۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ ضرر کرده است. استخراج بیت‌کوین به این شرکت این فرصت را می‌دهد تا بخشی از ضرر خود را جبران کنند. صنعت استخراج بیت‌کوین همچنان در حال اجراست. زیرا شرکت Energoatom معامله ای را انجام داده که براساس آن باید انرژی مورد نیاز اپراتور معدن را از بخش Bitfury تامین کند.

دولت می‌تواند با استفاده از صنعت استخراج بیت‌کوین، آن را ذخیره کند و یا می‌تواند به حساب هر شهروندی واریز کرده و یا حتی از بیت‌کوین برای افزایش تولید ناخالص داخلی استفاده کند.

اوکراینی‌ها در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری بیت‌کوین به دست آورند که سرمایه‌گذاران اوکراینی را به ثروتمندترین سرمایه‌گذاران جهان تبدیل کرد. بیت‌کوین علاوه بر مردم عادی اوکراین، بلکه توسط کارمندان و دیگر شاغلان مورد استقبال قرار گرفته است.

چگونه NFTهای صوتی می‌توانند صنعت موسیقی را برای همیشه تغییر دهند؟

ادامه خبر را مشاهده کنید

کمتر شدن هزینه انتقال پول با بیت‌کوین

بسیاری از مردم اوکراین به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و پول را برای خانواده خود از طریق بانک‌ها ارسال می‌کنند. این مکار برای آن‌ها هزینه‌‌ای دربر داشت. بیت‌کوین همه چیز را تغییر داد. به افراد این امکان را داد تا راهی آسان برای ارسال پول به خانواده خود داشته باشند.

مردم اوکراین به دلیل فساد موجود در جامعه، اعتماد کمی به بانک‌ها دارند. چندین بانک بزرگ در کشور اوکراین ورشکسته شدند و بسیاری از مردم که حسابی در این بانک‌ها داشتند پول خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۶ دولت این کشور اقدام به خصوصی کردن برخی بانک‌ها کرد که حدود ۲۰ درصد از بانک‌های اوکراین را شامل می‌شد اما بعد از گذشت مدتی متوجه شد که حدود ۵ میلیارد دلار از حساب بانک‌ها کاسته شده است.

پس از اینکه روسیه در سال ۲۰۱۴ به اوکراین حمله کرد، اقتصاد اوکراین به سرعت افت کرد و پولی ملی حدود ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. با توجه به فساد زیاد در بخش‌های دولتی، تجاری و بانکی، و سقوط چندید بانک، بسیار طبیعی است که ماهیت غیرمتمرکز بیت‌کوین برای افراد جالب باشد.

اروپا پایتخت ارزهای رمزنگاری شده لقب گرفت!

ادامه خبر را بخوانید

اوکراینی‌ها برای حفظ دارایی‌های خود به استخراج بیت‌کوین روی آوردند که از مقبولیت و محبوبیت در بین قشر جوان و مبتکر برخورددار است. جوانانی که به آینده می‌نگرند و آماده‌اند تا رسوایی‌هایی کشور را از بین ببرند. بنابراین تمایل زیادی به تغییر دارند و استفاده از بیت‌کوین یکی از روش‌ها برای تغییر محسوب می‌شود.

کشور اوکراین این شانس را دارد که به یکی از قطب‌های پیشرو بیت‌کوین در جهان تبدیل شود. این کشور نباید این فرصت را از دست بدهد.

منبع خبر: bitcoinmagazine

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.