اروپا پایتخت ارزهای رمزنگاری شده لقب گرفت!

اروپا پایتخت ارزهای رمزنگاری شده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ مهر ۱۴۰۰

در زمانی که کشورهای زیادی در حال منع کردن استخراج و استفاده از ارزهای دیجیتال هستند، کشورهای اروپایی رویه جداگانه‌ای در پیش گرفته‌اند و با تصویب برخی قوانین، راه را برای فعالان این حوزه بسیار هموار می‌کنند. به عنوان مثال سوئیس به بانک SEBA خود اجازه داد تا به صورت قانونی به نگهداری و عرضه ارزهای دیجیتال برسد. با داشتن چنین رویه مناسبی در کشورهای اروپایی، دیر یا زود، اروپا پایتخت ارزهای رمزنگاری شده لقب خواهد گرفت. با بیتستان همراه باشید تا دلایل انتخاب اروپا به عنوان پایتخت رمزارزها را بیان کنیم.

اروپا پایتخت ارزهای رمزنگاری شده

اروپا در حال حاضر پایتخت ارزهای رمزنگاری شده جهان است، زیرا ممنوعیت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در چین را نادرست خوانده و رویه جداگانه‌ای برای خود انتخاب کرد. اروپا در حال حاضر بزرگترین اقتصاد ارزهای رمزنگاری شده در جهان محسوب می‌شود، زیرا این قاره در سال گذشته بیش از ۸۷۰ میلیارد یورو رمزارز دریافت کرده بود.

بر اساس تجزیه و تحلیل جدید شرکت داده‌های بلاک‌چین Chainalysis، کشورهای مرکزی، شمالی و غربی اروپا (CNWE) 25 درصد از کل فعالیت‌های انجام شده در حوزه ارزهای رمزنگاری شده جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

جالب است بدانید که بریتانیا بیشترین حجم معاملات ارزهای رمزنگاری شده را در منطقه CNWE با حدود ۱۴۵ میلیارد یورو داشته است. پس از انگلستان؛ فرانسه، آلمان، هلند و اسپانیا قرار دارند.

همزمان با افزایش حجم معاملات رمزنگاری در اروپا در اواسط سال ۲۰۲۰، حجم معاملات این نوع ارزها در شرق آسیا (جایی که بیشتری سرمایه انباشته شده در ارزهای رمزنگاری شده را داشت) با کاهش شدیدی روبرو شد.

بر اساس Chainalysis، رشد اروپا عمدتاً تحت تأثیر نهنگ‌های این بازار بوده است، زیرا سرمایه گذاران بزرگ، مبالغ عظیمی از ارزهای رمزنگاری شده را جابجا کرده‌اند.

در گزارش Chainalysis آمده است:

“اقتصاد رمزنگاری CNWE در جولای ۲۰۲۰ سریعتر شروع به رشد کرد. در این زمان، ما شاهد افزایش عظیمی در حجم معاملات بزرگ بودیم؛ به این معنی که در معاملات انجام گرفته، انتقال ارزهای رمزنگاری شده بیش از ۱۰ میلیون دلار (۸٫۵ میلیون یورو) نیز وجود داشت.”

همچنین بر اساس این گزارش مشخص شده که اکثر معاملات بزرگ در اروپا به DeFi یا پلتفرم‌های “امور مالی غیر متمرکز” منتقل شده است.

منبع: euronews

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.