تعداد آدرس‌های فعال بیت‌کوین رکورد جدیدی ثبت کرد

رکورد جدید بیت کوین در تعداد آدرس های فعال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

بیتستان: تعداد آدرس‌های فعال بیت‌کوین به لطف توکن‌های غیرقابل تعویض Ordinals به بیش از ۴۴ میلیون آدرس رسید. برای اولین بار در تاریخ بیت‌کوین است که از این شبکه برای اهدافی غیر از معامله توکن بیت‎کوین استفاده می‌شود که این قضیه نیز باعث ثبت رکورد جدید بیت کوین در تعداد آدرس های فعال شد.

رکورد جدید بیت کوین در تعداد آدرس های فعال

راه اندازی توکن‌های غیرقابل تعویض بیت‌کوین (NFT)، معروف به Ordinals، تعداد آدرس‌های بیت‌کوین فعال این بلاک‌چین را به بالاترین حد خود یعنی ۴۴ میلیون رسانده است.

طبق گزارش اخیر Glassnode، برای اولین بار در تاریخ ۱۴ ساله بیت‌کوین، بخشی از فعالیت شبکه برای اهدافی غیر از انتقال بیت‌کوین همتا به همتا (BTC) استفاده می‌شود. با توجه به این گزارش می‌توان گفت این یک حرکت جدید و منحصر به فرد در تاریخ بیت‌کوین است.

Glassnode در گزارش خود توضیح داده که افزایش Ordinals به افزایش کوتاه مدت استفاده از شبکه بیت‌کوین کمک نموده و کاربران فعال جدید زیادی را جذب کرده است.

رکورد جدید بیت کوین در تعداد آدرس های فعال

به گفته‌ی Glassnode منبع اصلی این فعالیت به دلیل Ordinals است. طبق گفته گلس‌نود، از ۲۱ ژانویه زمانی که Ordinals راه‌اندازی شد، upper range میانگین اندازه بلوک بیت‌کوین از ۱/۵ – ۲/۰ مگابایت به ۳/۰ – ۳/۵ مگابایت در عرض چند هفته افزایش یافت.

راه اندازی توکن‌های غیرقابل تعویض بیت‌کوین

با استفاده از Ordinals، کاربران بیت‌کوین می‌توانند محتوای دلخواه را به ساتوشی‌، کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین، تبدیل کنند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا تصاویر مشابه توکن غیرقابل تعویض (NFT) بومی بیت‌کوین را ثبت نمایند. بیش از ۷۸,۴۰۰ تصویر و ویدیوی NFT Ordinals تا کنون ثبت شده است.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.