تحلیلگر سابق سازمان سیا: حملات سایبری کره شمالی به پلتفرم های رمزنگاری در حال افزایش است!

افزایش حملات سایبری کره شمالی به پلتفرم های رمزنگاری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: سو کیم (Soo Kim) تحلیلگر سابق سازمان سیا اشاره کرد که سرقت ارزهای دیجیتال برای رژیم کنونی کره شمالی به یک سبک زندگی تبدیل شده، زیر این کشور با تحریم‌های اقتصادی بسیار زیادی رو به رو گشته و برای دور زدن محدودیت‌های موجود، به سمت رمزارزها روی آورده است. وی در رابطه با افزایش حملات سایبری کره شمالی به پلتفرم های رمزنگاری نیز هشدار داد و گفت که این حملات با گذشت زمان شکل پیچیده‌تری پیدا می‌کنند.

افزایش حملات سایبری کره شمالی به پلتفرم های رمزنگاری

سو کیم، تحلیلگر سابق سیا، در ۱۰ ژوئیه به CNN گفت که سرقت ارزهای دیجیتال و ایجاد یک منبع درآمد از این طریق برای رژیم فعلی کره شمالی به یک سبک زندگی بدل شده است. حملات سایبری مورد حمایت کره شمالی به شرکت‌های رمزنگاری با گذشت زمان پیچیده‌تر می‌شوند، زیرا این کشور با تحریم‌های اقتصادی طولانی مدت و کمبود منابع مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

نیک کارلسن، تحلیلگر اطلاعاتی سابق FBI نیز به CNN گفت که عاملان کره شمالی مستقر در شرکت‌های رمزنگاری با شناسایی آسیب پذیری‌های موجود در سیستم کمک می‌کنند تا هکرهای این کشور به آن‌ها نفوذ کنند.

The Defi Edge در یک افشاگری طولانی در توییتر به هکرهای کره شمالی اشاره کرد و اذعان داشت، حملات کریپتو معمولاً پل‌ها را هدف قرار می‌دهند، بر شرکت‌های مستقر در آسیا تمرکز دارند و اغلب به حساب کارکنان ناآگاه این پلتفرم‌ها حمله می‌کنند.

افزایش حملات سایبری کره شمالی به پلتفرم های رمزنگاری

گفته می‌شود که کره شمالی پشت برخی از بزرگترین حملات سایبری اخیر کریپتو، از جمله هک ۶۲۰ میلیون دلاری Axie Infinity و هک ۱۰۰ میلیون دلاری پروتکل هارمونی قرار دارد.

در گزارش ۲۹ ژوئن Coinclub تخمین زده شده بود که حدود ۷۰۰۰ هکر تمام وقت در کره شمالی برای جمع آوری سرمایه از طریق حملات سایبری، باج افزارها و هک پروتکل‌های رمزنگاری فعالیت می‌کنند.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.