طرح کریس لارسن برای ایجاد تغییرات در کد منبع بیت کوین با مخالفت‌های شدید روبه‌رو شد

مخالفت شدید با طرح کریس لارسن برای دستکاری کد منبع بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱

مخالفت شدید با طرح کریس لارسن برای دستکاری کد منبع بیت کوین اتفاقی دور از انتظارها بود. کریس لارنس طی چند روز گذشته، واکنش شدیدی نسبت به کمپین جدید خود با نام «تغییر کد، نه آب و هوا» تجربه کرد. در این کمپین که برای کمک به محیط زیست است، از بیت‌کوین خواسته شده که یکی از پروتکل‌های اساسی خود را تغییر دهد. برای جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

مخالفت شدید با طرح کریس لارسن برای دستکاری کد منبع بیت کوین

طی هفت روز اخیر، کریس لارسن (Chris Larsen)، یکی از بنیانگذاران شرکت Ripple Labs Inc، طرحی در مورد کمپین جدید خود با نام «تغییر کد، نه آب و هوا» به اشتراک گذاشت. در این کمپین او با نهادهای محیط زیستی یا صلح سبز و باشگاه سیرا (Sierra) همکاری می‌کند.

هدف اصلی در این کمپین متقاعد کردن اعضای جامعه‌ی بیت‌کوین برای گردهم آمدن آن‌ها در جهت همکاری برای تغییر کد منبع بیت‌کوین است. منظور از تغییر کد در این کمپین، تبدیل پروتکل Proof-of-Work (PoW) به پروتکل Proof-of-Stake (PoS) بود، چرا که پروتکل PoW انرژی بالایی بالایی مصرف می‌کند.

لارسن ادعا می‌کند انگیزه‌ی او از راه‌اندازی این کمپین، تضمین موفقیت طولانی مدت پروتکل بیت‌کوین است، که البته اعضای برجسته اکوسیستم نظر دیگری دارند و نارضایتی خود را از پیگیری‌های او برای تغییر کد ابراز می‌کنند.

کمپین لارسن موفق خواهد شد؟

رایان سلکیس (Ryan Selkis)، بنیانگذار پلتفرم تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌های Messari، لارسن را «یهودا» نامید. دلیل یهودا خواندن لارنس این بود که وی معتقد است بنیانگذار میلیاردر ریپل می‌خواهد دستی را که به او غذا می‌دهد، گاز بگیرد.

کریس لارسن که فعلا روزهای خود را در زندان به سر می‌برد، در حال خرج کردن دارایی‌های خود برای حمله به صنعتی است که ثروت چند میلیارد دلاری خود را از آن به دست آورده است. رایان در توییتی نوشت:

ایجاد تغییرات در پروتکل‌های بلاک‌چین، به ویژه پروتکل‌های اپن‌سورس مانند شبکه بیت‌کوین، غیر معمول نیست. با این حال، برای ایجاد چنین تغییراتی، پیشنهادات باید مجموعه‌ای از فیلترها را پشت سر گذاشته و فرایندی را طی کنند. طرح لارنس یکی از مهمترین فرایندهای لازم را در طی نکرده است.

جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، یکی از برجسته‌ترین کاربران بیت‌کوین در توییتر گفت:

برای موفقیت این پروژه و جدی گرفته شدن آن بهتر است روند مناسب دنبال شود. همچنین وی تاکید کرد که پیشنهاد موجود، مورد توجه جامعه‌ی بیت‌کوین واقع نخواهد شد.

با توجه به واکنش‌ها در برابر کمپین، بدیهی است که بسیاری پیشنهاد لارسن را رد کنند. البته وجود این کمپین می‌تواند حمایت طرفداران سرسخت محیط زیست را به دست آورد.

منبع: blockchain.news

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.