صدها شرکت در حال انتقال از اتریوم به کاردانو هستند!

کاردانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیا‌ن‌گذار و مدیر عامل کاردانو اخیرا طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ اظهار داشت که بیش از ۱۰۰ شرکت در حال انتقال از بلاک چین اتریوم به کاردانو هستند. از طرفی نیز پیش از این SingularityNET، یک شرکت هوش مصنوعی سازنده ربات، درباره ادغام با کاردانو صحبت‌هایی کرده بود.

 با وجود اینکه رمزارز شبکه کاردانو، آدا (ADA)، اخیرا رتبه سومین رمز ارز برتر بازار را در اختیار خود درآورده است اما بلاکچین آن چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. نیک کارتر (Nic Carter)، یکی از هم‌بنیان‌گذاران Coin Metrics در این باره اظهار داشته که این شبکه حتی یک اپلیکیشن قابل توجه هم ندارد:

من علاوه بر اینکه یک برنامه محبوب در شبکه کاردانو نمی‌شناسم، حتی در میان توسعه‌دهندگان هم علاقه‌ای به این پلتفرم ندیده‌ام.

تسلط کاردانو بر دیفای

هاسکینسون که در حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) عملکرد جاه طلبانه‌ای داشته، معتقد است شبکه Cardano از رهبر فعلی دیفای یعنی اتریوم بسیار کارآمدتر است:

با راه‌اندازی پروژه‌های دیفای در شبکه کاردانو می‌توانید تنها با پرداخت یک صدم الی یک هزارم کارمزد، تراکنش‌هایتان را اجرا کنید.

این ریاضی‌دان پیش از این یکی ازتوسعه‌دهنگان اتریوم بوده و بعد از اختلاف نظرهایی که پیش آمد شبکه کاردانو را ایجاد کرد. وی همچنین راجع به یونی سواپ (Uniswap)، بزرگترین صرافی غیر متمرکز و اپلیکیشن غیرمتمرکز CryptoKitties انتقادات شدیدی را بیان کرده و آن‌ها را به عروسک‌ شنی تشبیه کرده است:

یونی سوآپ، CryptoKitties و چیزهای دیگر برای من اهمیتی ندارند زیرا این‌ها مانند حباب می‌آیند و می‌روند، درست مثل عروسک‌های شنی و سنگی که زمانی طرفدار داشتند.

هاسکینسون علاوه بر کنار زدن اتریوم در حوزه دیفای، برنامه‌های بزرگتری در ذهن دارد و می‌خواهد تمام کشورها از بلاکچینی که او خلق کرده استفاده کنند.

هاسکینسون یک چهره مشهور شده است!

در حالی که Cardano هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند به یک بلاک چین مهم برای دولت‌ها تبدیل شود اما می‌توان گفت که هاسکینسون با ۳۳ سال سن به یک سلبریتی تبدیل شده است. وی ادعا می‌کند که اکنون در فرودگاه‌ها او را می‌شناسند و از طرفدارانش ایمیل دریافت می‌کند.

این میلیاردر فعال در حوزه رمزارزها در حال تبدیل شدن به یک ستاره در شبکه‌های اجتماعی است و طرفداران وی در یوتیوب و توییتر به همراه شبکه کاردانو در حال رشد هستند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.