لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پاناما: جنجال و هیجان دوباره در بازار رمز ارزها

لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پاناما
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

امروزه با توجه به مزایای ارز دیجیتال نسبت به پول رایج، استفاده از رمز ارزها بسیار فراگیر شده است. رمز ارزها بخاطر سهولت انتقال و دسترسی جهانی در سراسر جهان محبوب هستند. از این رو اغلب کشورها قوانینی برای استفاده از این ارزها تصویب می‌کنند. پس از السالوادور، اینبار، لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پاناما، تیتر داغ مجلات شده است. جزئیات خبر را در بیتستان بخوانید.

لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پاناما

به تازگی یک لایحه جدید در پاناما تصویب شده است که به استناد این قانون پاناما قصد دارد بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت جایگزین به رسمیت بشناسد و آزادی استفاده از رمزنگاری را برای معامله کنندگان این کشور ایجاد کند.

با توجه به اینکه بیت کوین (BTC) در السالوادور به صورت قانونی معامله می‌شود، جمهوری پاناما در آمریکای مرکزی نیز قانونی به نام لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال تصویب کرده است، که مردم این کشور نیز بتواند آزادانه از ارزهای رمزنگاری شده مانند BTC و ETH استفاده کرده و آن‌ها را استخراج کنند.

روز دوشنبه، جمهوری پاناما لایحه ای به نام لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال تصویب کرد که هدف آن سازگار کردن کشور و ایجاد زیرساخت اینترنت و دارایی رمز نگاری برای پذیرفتن بلاک چین است.

گابریل سیلوا، نماینده کنگره طرفدار رمزنگاری پاناما، با اعلام تصویب لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پاناما در توییتر ، تاکید کرد که نوشتن قانونی جدید پتانسیل ایجاد هزاران شغل، ایجاد منابع سرمایه گذاری جدید و همچنین شفافیت بیشتر دولت را دارد.

مزایای لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پاناما برای شهروندان

بر اساس سند پیش نویس لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پاناما که توسط سیلوا به اشتراک گذاشته شد، قانون جدید قصد دارد دارایی های رمزنگاری شده مانند بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت جهانی جایگزین برای هرگونه عملیات مدنی یا تجاری که توسط سیستم حقوقی جمهوری پاناما ممنوع نیست، به رسمیت بشناسد.

نویسندگان این لایحه تاکید کردند که ارزهای رمزنگاری شده امکان پرداخت سریع و کم هزینه را برای معامله کننده‌ها فراهم می‌کنند و این قانون به آن‌ها این امکان را می‌دهد که یک معامله مالی را، صرف نظر از فاصله بین طرفین و حجم معامله، نهایی کنند.

برخلاف دولت السالوادور که مشاغل محلی را ملزم به پذیرش بیت کوین در قبال کالا یا خدمات، در کنار دلار ایالات متحده کرده است، لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پاناما قصد اجباری کردن پذیرش بیت کوین را ندارد. شبکه تلویزیونی محلی Telemetro با اطلاع رسانی تصویب لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پاناما اعلام کرد استفاده از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتر در پاناما اختیاری است.

همچنین سیلوا گفت:

پیش نویس لایحه جدید با همکاری شهروندان پانامایی و تیمی متشکل از کارشناسان صنعت و فناوری تهیه شده است و این قانون با در نظر گرفتن دستورالعمل های مهم ارائه شده توسط سازمان های بین المللی مانند گروه ویژه اقدام مالی ایجاد شده است.

با تصویب قانون جدید السالوادور برای پذیرش بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی، کشورهای بیشتری در آمریکای مرکزی به صنعت رمزنگاری روی آورده‌اند. همچنین در اواخر ماه اوت، شرکتی در هندوراس اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین کشور را نصب کرد و به کاربران امکان خرید BTC و ETH با استفاده از ارز محلی فیات را داد.

منبع: cointelegraph

جدیدترین اخبار حوزه ارز دیجیتال را در خبرستان بخوانید

خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.