متهم شدن ایلان ماسک به پامپ قیمت دوج کوین

دوج کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

پیتر شیف سرمایه‌گذار بزرگ و مدیرعامل Euro Pacific، اخیرا ایلان ماسک را متهم کرده با توییتی که راجع به رمزارز دوج کوین گذاشته، بازار ارزهای دیجیتال را دستکاری کرده است.

ایلان ماسک اخیرا توییتی منتشر کرده و دوج کوین را رمزارز مردم خوانده است؛ بعد از آن پیتر شیف راجع به این توییت اظهار نظر کرده و این اقدام ماسک را تحریک بازار دانسته است.

 

انتقاد طرفدار طلا از ایلان ماسک

پیتر شیف فردی است که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سنتی مانند نقره و طلا را به بیت کوین و رمزارزها ترجیح می‌دهد. وی اظهار داشت که توییت ایلان ماسک منجر به افزایش قیمت بیش از ۵۰ درصدی دوج کوین شده است.

وی در حالی که به توییت ایلان ماسک پاسخ داد نوشت با این شخص مشکلی ندارد اما اقدام وی در رابطه با پامپ کریپتوکارنسی‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهد. شیف اعتقاد دارد از آنجا که این روندهای صعودی حبابی بیش نیستند، مردم می‌توانند مقدار زیادی پول از دست دهند.

 

ظاهرا ماسک دوج کوین را بیشتر از بیت کوین دوست دارد!

ماسک جمعه‌ی گذشته در پروفایل توییتر خود کلمه Bitcoin را تگ کدوج کوینرده بود اما اکنون آن را حذف کرده است؛ بعد از آن نیز توییت خود را راجع به دوج کوین منتشر کرد.

چند سال است که ماسک به عنوان یکی از طرفداران DOGE شناخته شده است. وی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ چندین بار از این توکن حمایت کرده و در سال ۲۰۱۹ نیز گفت که این رمزارز مورد علاقه‌اش است. در همان سال بود که جامعه دوج کوین به شوخی گفتند ایلان ماسک مدیر عامل دوج کوین است و و او نیز برای مدتی این سمت را در بیوی پروفایل توییتر خود قرار داد.

با این حال به نظر می‌رسد که دیدگاه ماسک نسبت به بیت کوین خوش بینانه‌تر شده است. وی پیش از این اظهار داشته بود که فکر می‌کند بیت کوین امن نیست، سپس در سال ۲۰۲۰ نظر خود را تغییر داد. جمعه‌ی گذشته نیز از بیتکوین حمایت کرده و آن را یک دارایی خوب نامید؛ بعد از آن کلمه بیتکوین را در توییتر خود نوشت و باعث شد که قیمت این رمزارز از ۳۲,۰۰۰ دلار به حدود ۳۸,۰۰۰ دلار برسد. 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.