اطلاعیه مهم در مورد رمز ارز گالا

احتمال کاهش قیمت گالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ آبان ۱۴۰۱

پس از آنکه شایعات و اخباری مبنی بر هک گالا بر بستر اسمارت چین فراگیر شد، تیم گالا ضمن ابراز نگرانی از شایعات، این مسئله را تکذیب کرد؛ هرچند اتفاقات اخیر باعث شد توکن pGALA (توکن گالا بر روی اسمارت چین) نسبت یک به یک خود با توکن اتریومی را از دست بدهد. 

به نظر می‌رسد ماجرا از سوم نوامبر(۱۲ آبان) شروع شده‌باشد، در این زمان تیم pNetwork متوجه یک مشکل امنیتی در قرارداد هوشمند این توکن بر بستر اسمارت چین شد اما به جای اعلام عمومی، موضوع را به طور خصوصی، و تنها با دو صرافی بین‌المللی در میان گذاشت.

موضوع زمانی داغ شد که صرافی بایننس پس از آنکه یکی از کاربران توانست به ارزش دو میلیارد دلار توکن‌ pGALA ایجاد کند، اعلام کرد که توکن pGALA را از فهرست ارزهای معاملاتی خود خارج می‌کند، این اتفاق منجر به کاهش شدید قیمت گالا در هر دو شبکه بایننس و اتریوم شد.

بنابراین با توجه به اعلام رسمی مشکلات ایجاد شده از سوی تیم pNetwork روی قرارداد هوشمند ارز گالا بر بستر شبکه BEP-20 و عدم قبول مسئولیت توسط تیم اصلی این پروژه، درعمل ارز گالا روی شبکه BEP-20 ارزش خود را از دست داده و دیگر نسبت ۱:۱ با ارز گالا روی شبکه اتریوم نخواهد داشت. و مهم است بدانیم که ارزش این بازار ممکن است دیگر به همان میزان قبلی باز نگردد. 

بر خلاف نظر بسیاری از کاربران، این توکن مورد هک قرار نگرفته است و صرفا تیم گالا در راستای محافظت از کاربران در برابر حمله‌ی خارجی ناشی از این باگ امنیتی با ایجاد ۲۸.۴ میلیارد توکن pGALA، خود استخر نقدینگی گالا پنکیک سوآپ را خالی کرده تا از سرمایه‌ی کاربران محافظت کند. در صورتی که این مقدار را تبدیل به ارز BNB کرده است. همچنین این تیم اعلام کرد تمام توکن‌های بر بستر اتریوم در امنیت هستند.

تصمیم این تیم تا به این لحظه ایجاد توکن جدیدی است که به طور مجدد بتواند به ارزش یک به یک با GALA برگردد و این توکن‌ها به آدرس‌هایی که پیش از وقوع هک موجودی داشتند تعلق خواهد گرفت. 

و البته pNetwork اعلام کرده است برای کاربرانی که پس از این مشکل امنیتی، مالک گالا بر بستر اسمارت چین شده‌اند، ایردراپ BNB  را انجام دهد به این ترتیب به ازای هر توکن گالا بر بستر اسمارت چین، ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹ رمزارز BNB (معادل ۱۳۰ ریال در شرایط قیمتی فعلی) ایردراپ خواهد شد.

 

بنابراین در شرایط فعلی کاربران و دارندگان توکن گالا به دو دسته تقسیم می‌شوند که برنامه ریکاوری رمز ارزشان به این صورت است:

دسته اول

بر اساس تصمیم و اطلاعیه‌ی pNetwork کاربرانی که پیش از به وجود آمدن مشکل امنیتی مالک این توکن بوده‌اند،  صاحب توکن پی گالای جدید خواهند شد. در صورتی‌که موجودی فعلی شما کمتر از موجودی در اسنپ‌شات اول باشد، به اندازه موجودی در اسنپ‌شات سوم رمزارز پی گالای جدید دریافت خواهید کرد و اگر موجودی فعلی شما بیشتر باشد به اندازه موجودی در اسنپ شات اول پی گالای جدید دریافت خواهید کرد.

دسته دوم

با کاربرانی که موجودی گالا بر بستر اسمارت چین آنها مربوط به پس از وقوع مشکل امنیتی باشد، در صورت وقوع ایردراپ، به ازای هر گالا به اندازه ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹ رمزارز BNB (معادل ایردراپ شبکه) تحویل داده خواهد شد.

توجه داشته‌باشید:

  • بر اساس اعلام  تیم pNetwork پی‌گالای قدیم (گالای بر بستر اسمارت چین) فاقد اعتبار است و طبق اطلاعیه و اخطار قبلی مسئولیت خرید به عهده کاربر است.
  • تمامی تصمیمات بر اساس تصمیمات تیم pNetwork بوده و مطابق آن اقدامات صورت می‌گیرد و بنابراین ممکن است با توجه به تصمیمات این تیم در آینده این اقدامات تغییر کند.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.