احتمال سقوط ۴۰ درصدی قیمت بیت‌کوین: آیا قیمت تا 30 هزار دلار کاهش می‌یابد؟!

احتمال سقوط ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ دی ۱۴۰۲

بیتستان: مدیرعامل سابق غول تجارت ارزهای دیجیتال، BitMEX اخیرا پیش‌بینی کرده که قیمت بیت‌کوین بیش از 40 درصد افت خواهد کرد. جالب است بدانید که همراه با مطرح شدن احتمال سقوط ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین، آرتور هیز بیان کرده که در صورت درست بودن این پیش‌بینی، بسیاری از بانک‌ها نیز ورشکست خواهند شد.

احتمال سقوط ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین

آرتور هیز، مدیر عامل سابق صرافی BitMEX در پست وبلاگی که در 4 ژانویه منتشر نمود، پیش‌بینی کرد قیمت بیت‌کوین در هفته پیش رو بیش از 40 درصد کاهش می‌یابد.

وی در پست وبلاگ خود بیان کرده این امر مربوط به فدرال رزرو آمریکا و تلاش‌های آن برای تثبیت اقتصادی است. با وجود این تلاش‌ها، در یک هفته آینده شاهد بی ثباتی در بازارهای مالی، به خصوص بازار رمزارزها خواهیم بود.

برنامه تامین مالی مدت دار بانک فدرال رزرو (BTFP) در ماه مارس به پایان می‌رسد. به عبارتی این سازمان باید تا آن زمان تصمیم گیرد که نرخ بهره را افزایش یا کاهش دهد.

مدیرعامل سابق BitMEX بیان کرده:

شش روز معاملاتی بین این دو نقطه تصمیم‌گیری حیاتی وجود دارد. اگر پیش‌بینی من درست باشد، چند بانک در آن دوره ورشکست می‌شوند. در این صورت نیز فدرال رزرو باید نرخ‌ها را کاهش دهد.

بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال به شدت به تغییرات در نقدینگی کلان حساس هستند و کمک مالی فدرال رزرو مطمئنا به رشد قیمت دوباره این رمزارزها کمک می‌کند.

به گفته این مدیر عامل، بیت‌کوین در ابتدا همراه با بازارهای مالی به شدت کاهش می‌یابد، اما قبل از جلسه فدرال رزرو مجددا افزایش خواهد داشت.

دلیل این رشد نیز این گونه بیان می‌شود که بیت‌کوین تنها ارز ذخیره خنثی است که بدهی سیستم بانکی نیست و در سطح جهانی معامله می‌شود.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.