وزارت خزانه‌داری ایالات متحده: احتمال دارد مجرمان از NFTها برای پولشویی استفاده کنند

احتمال استفاده از NFTها برای پولشویی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: وزارت خزانه داری آمریکا مطالعه‌ای را در رابطه با بازار ‌NFTها انجام داده است. براساس این مطالعه  احتمال استفاده از NFTها برای پولشویی وجود دارد. برای اطلاع از ادامه خبر با ما همراه باشید.

احتمال استفاده از NFTها برای پولشویی

وزارت خزانه داری آمریکا در مورد استفاده از هنر در صنعت NFTها تحقیقاتی انجام داده که نشان می‌دهد این امر پتانسیل پولشویی در بازار را دارد.

با توجه به مطالعات انجام شده توسط این وزارت، استفاده از هنر به عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری و یا دارایی مالی می‌تواند بازار تجارت هنر را (NFT) در مقابل پولشویی آسیب‌پذیر کند.

این وزارت بیان کرد:

بازار هنر آنلاین که در حال ظهور است، امکان دارد خطرات جدیدی را به همراه داشته باشد.

در این مطالعه اهمیت NFTها در نشان دادن مالکیت یک دارایی دیجیتال که از طریق قرارداد هوشمند و کیف‌پول‌ها کنترل و مدیریت می‌شود، ذکر شده است. همچنین این وزارت بیان کرد که قیمت NFT توسط خریدار تعیین می‌شود نه بازار ارزهای دیجیتال.

طبق گفته مقامات ایالات متحده، در سه ماهه اول سال 2021، بازار NFTها رکورد 1/5 میلیارد دلاری در معاملات داشت. درسال جدید نیز نسبت به سال 2021، 2627 درصد رشد کرده است.

ارزش بازار NFTها در سال 2020 از 20 میلیارد دلار فراتر رفته بود. وزارت خرانه داری بیان کرد با استفاده از یک امکان مجرمان می‌توانند NFTها را با وجوه غیرقانونی بخرند و دوباره به یک شخص دیگر بفروشند.

علاوه بر این، مجرمان می‌توانند NFTها را از طریق مبادله همتا به همتا بفروشند که نیاز به یک واسطه یا ثبت تراکنش در دفتر کل عمومی را ندارد.

برندا جنتری (Brenda Gentry) پذیره نویس وام مسکن در ایالات متحده اخیرا پستی را منتشر کرد که در آن بیان شده بود چگونه اکوسیستم ارزهای دیجیتال فرصت‌هایی را برای او ایجاد کرده است. جنتری شغل ده ساله خود را ترک کرد و به حوزه ارزهای دیجیتال پیوست.

احتمال استفاده از NFTها برای پولشویی

منبع خبر: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.