انتشار سند فنی CBDC هنگ کنگ و تحقیقات در رابطه با آن

انتشار سند فنی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۰

طبق گزارشات ارائه شده از سوی U.Today، اداره پولی کشور هنگ‌کنگ با همکاری مرکز BISIH، یک سند فنی ۵۰ صفحه‌ای را منتشر کرد که در رابطه با فروش ارز دیجیتال ملی در آینده بود. هدف این سند ارائه شده، کشف گزینه‌های طراحی برای ارز دیجیتال ملی این کشور است. برای اطلاع از خبر انتشار سند فنی CBDC هنگ کنگ با بیتستان همراه باشید.

تحقیقات در رابطه با رمزارز بانک مرکزی کشور هنگ‌کنگ (CBDC) در ژوئن ۲۰۲۱ تحت عنوان “Fintech2025” آغاز شد که هدف آن مدرن سازی سیستم اقتصادی هنگ‌کنگ بود. سازمان پولی هنگ‌کنگ (HKMA) علاوه بر اینکه  همکاری با بانک مرکزی را در زمینه اجرای جهانی CBDC گسترش داد، روش‌های اجرای جهانی آن را هم مطالعه و تحقیق کرد.

سند فنی منتشر شده یکی از اولین سندهایی است که توسط بانک مرکزی منتشر شده است. در واقع این سند عملکرد رمزارزهای آینده را نشان می‌دهد. بر اساس این سند، رمزارز e-HKD برای حفظ حریم خصوصی افراد به وجود می‌آید.

بررسی مسائل مربوط به اجرای CBDC

سازمان پولی هنگ‌کنگ (HKMA) تعدادی از مسائل مربوط به اجرای CBDC را بررسی می‌کند که در سند فنی به صورت خلاصه بیان شده‌اند.

طبق بیان مدیر اجرایی سازمان پولی هنگ کنگ:

این سند فنی اولین گام در جهت بررسی رمزارز e-HKD خواهد بود. سازمان پولی هنگ‌کنگ در حال بررسی تجربه دیگر کشورها و بانک‌های مرکزی است.

این سازمان علاوه بر تحقیقات خود در رابطه با CBDC تلاش می‌کند تا راه حل‌های دیگری برای پیشرفت رمزارز بانک مرکزی پیدا کند. سازمان HKMA از پیشنهادات فعالان حوزه ارز دیجیتال هم استقبال می‌کند.

منبع خبر: u.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.