فیس بوک ۵۰ میلیون دلار در تحقیقات metaverse سرمایه‌گذاری کرد

سرمایه گذاری فیس بوک در metaverse
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ مهر ۱۴۰۰

فیس‌بوک از سرمایه‌گذاری دو ساله خود به ارزش ۵۰ میلیون دلار در شرکت‌های مختلف تحقیقاتی و فعال در زمینه تکنولوژی metaverse خبر داد. metaverse یک برنامه بسیار پیشرفته و منحصر به فرد، ورای فضای مجازی و هوش مصنوعی است که کمپانی‌های زیادی در صدد عملی کردن آن هستند. برای اطلاع از جزئیات خبر سرمایه گذاری فیس بوک در metaverse با بیتستان همراه باشید.

فیس بوک، غول حوزه شبکه‌های اجتماعی در صدد این است که به تکنولوژی متاورس یا همان metaverse دسترسی پیدا کند، چرا که این تکنولوژی دنیای واقعی را به شدت با فضای مجازی در هم می‌آمیزد و تجربه خاصی را برای افراد به وجود می‌آورد.

در اوایل سال جاری، مارک زاکربرگ، بنیان گذار فیس‌بوک، با جاه طلبی‌های خود در رابطه با metaverse مدعی شد که “یک دیدگاه خوب برای metaverse آن چیزی نیست که یک شرکت خاص ایجاد کند” بلکه دیدگاهی است که دارای “حس همکاری و قابلیت توسعه” باشد.

این توسعه می‌تواند تاثیر زیادی بر برنامه‌های شرکت diem داشته باشد، این شرکت می‌گوید:

metaverse درست مانند اینترنت وجود دارد؛ چه فیس‌بوک آنجا باشد یا نباشد.

این شرکت افزود:

بسیاری از این محصولات تا ۱۰ – ۱۵ سال دیگر به طور کامل به دست نمی‌آیند، در حالیکه این امر برای ما که مشتاق فعالیت در آن هستیم ناراحت کننده است، به ما زمان می‌دهد تا سوالات دشواری در مورد نحوه ساخت آن‌ها بپرسیم.

اهداف سرمایه‌گذاری فیس بوک در متاورس:

فیس‌بوک اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در این حوزه به شرکت اجازه می‌دهد تا با کارشناسان زیادی در زمینه تجزیه و تحلیل فرصت‌های metavese همکاری کند. این فرصت‌ها شامل:

  • ایجاد قابلیت همکاری مناسب در خدمات
  • چالش‌های مختلف مربوط به حقوق بشر
  • حقوق مدنی جوامع

این شرکت اضافه کرد:

از طریق این سرمایه گذاری، ما با شرکای صنعتی، گروه‌های حقوق مدنی، دولت‌ها، موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌ها همکاری می‌کنیم تا نحوه ایجاد این فناوری را تعیین کنیم.

غول رسانه‌های اجتماعی قصد دارد با شرکای خود در زمینه‌هایی همکاری کند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • فرصت‌های اقتصادی
  • ایمنی و یکپارچگی
  • برابری و شمول

شرکای سرمایه‌گذاری چه کسانی هستند؟

شرکای این سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف، قشرهای متفاوتی هستند و شرکت‌های زیادی از کشور آمریکا گرفته تا شرکت‌های آفریقایی در آن سهیم هستند. شرکای آسیایی فیس‌بوک در این زمینه نیز شامل: دانشگاه ملی سئول، دانشگاه هنگ کنگ (مرکز فناوری روباتیک و هوش مصنوعی) و دانشکده حقوق دانشگاه ملی سنگاپور می‌شود.

منبع: cryptonews.com

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.