گزارش PwC درباره آینده‌ی NFTها در دنیای ورزش: چه تغییراتی رخ خواهد داد؟

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

این خبر گزارشی درباره‌ی آینده‌ی NFTها در دنیا ورزش و تاثیر دارایی‌های دیجیتال بر نحوه مصرف خدمات و تعاملات هواداران با تیم‌های مورد علاقه خود، را در برگرفته است. دارایی‌های دیجیتال به خصوص NFTها اخیرا در دنیای ورزشی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند که باعث افزایش تاثیرگذاری آن‌ها بر روند دنیای ورزش شده است. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

بر اساس گزارش PwC (Price Waterhouse Coopers)، توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFTها و دارایی‌های دیجیتال دیگر، در صنعت ورزش یکی از ده ترند برتر هستند.

این گزارش از تغییر زیرساخت‌های فناوری ورزشی تا جلب مشارکت طرفداران را بررسی کرده و موارد اصلی استفاده از NFT و نوع تغییر کاربری آنها در آینده ورزش را فهرست می‌کند.

موارد استفاده از NFTها در صنعت ورزش

اولین مورد، استفاده از NFTها به عنوان دارایی‌هایی است که برای فروش محتوای دیجیتال، احراز هویت و نسخه محدود سرویس‌ها است.

این به یادگاری‌های سنتی مانند کارت‌های بازیکنان یا بلیت‌های مسابقات تاریخی اشاره دارد که می‌توان آن‌ها را دیجیتالی، ضرب و بر روی بلاک‌چین معامله کرد.

این گزارش اضافه کرد که این مجموعه‌ها در نهایت می‌توانند به نمایش عمومی رسیده و در سراسر متاورس به اشتراک گذاشته شوند.

یکی از معروف‌ترین کلکسیون‌های NFT ورزشی، مجموعه عکس های Dapper Labs است. این مجموعه بهترین بازی‌های تاریخ NBA را نشان می‌دهد. همجنین مجموعه Dapper Labs، در رتبه‌ی دوم بیشترین تراکنش‌های NFT در صنعت ورزش قرار گرفته و ۸۲۷ میلیون دلار قیمت گذاری شده است.

یکی دیگر از موارد استفاده NFTها، خرید اشتراک بلیت فصل، یا STMها است. باشگاه‌ها گذرنامه‌هایی برای STMها در اختیار طرفداران قرار می‌دهند.

طرفداران STMهایی که برای دسترسی به محتوای ویژه و تجربیات متفاوت در استادیوم استفاده می‌کنند را می‌توانند به نسخه‌های ویژه NFT کلکسیونی برای بازی‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند تبدیل کنند. در این بین اسپانسرها و تیم‌ها نیز می‌توانند از این قضیه سود ببرند.

انتظار میرود توکن‌های دسترسی مجازی، مورد توجه طرفدارانی که ممکن است نتوانند شخصاً در بازی‌ها شرکت کنند و یا طرفدارانی که تجربه مجازی را ترجیح می‌دهند، قرار گیرند.

توکن‌های دسترسی مجازی که به عنوان نسخه جدیدی از بلیت‌های فصل توصیف می‌شوند، می‌توانند به مالکان امکان دسترسی به مزایای بیشتر پشت صحنه مانند دوربین‌های بازیکن، دوربین‌های نیمکتی یا حتی دسترسی مجازی به رختکن را بدهند.

برخی باشگاه‌های موفق فوتبال مثل Paris Saint-Germain و Manchester City به هواداران خود این اجازه را می‌دهند تا بتوانند تصمیمات غیر استراتژیکی در مورد تیم بگیرند. مثلا هواداران اجازه انتخاب موسیقی پیاده‌روی تیم خود را دارند.

در گزارش PwC توضیح داده شد که فروش بلیت، حقوق پخش در رسانه‌ها و حمایت‌های مالی بزرگترین جریان‌های درآمد فعلی برای تیم‌ها و لیگ‌ها محسوب می‌شوند.

انتظار می‌رود که در آینده بلیت‌های توکن‌شده، حقوق رسانه‌ای NFT و حمایت از رویدادهای دیجیتالی یا متاورس، در صنعت ورزشی بیشتر رشد کند. همچنین در آینده فروش دارایی‌های دیجیتال نیز ممکن است به یک جریان درآمد جدی تبدیل شود.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.