یکپارچه‌سازی بلاک چین اتریوم و ریپل

ریپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ شهریور ۱۳۹۹

پروژه بلاک چین Flare Networks، با سرمایه‌گذاری ریپل، پیشنهاد داده است که برای اتصال شبکه بلاک‌ چین اتریوم و ریپل، یک پل دو طرفه ایجاد کنند.

انتظار می‌رود که این طرح یکپارچه‌سازی و همکاری، از اولین پروپوزال‌های نظارتی باشد که جامعه به آن رای خواهد داد.

این پروژه سرانجام بعد از دو سال توسعه، از ریپل (XRP)، سرمایه لازم را برای وارد کردن قراردادهای هوشمند به XRP Ledger دریافت کرد.

به گزارش U.Today، استفان توماس (Stefan Thomas)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات سابق ریپل اظهار داشت که در ابتدا قصد داشتند قراردادهای هوشمند را برای ریپل معرفی کنند، اما این طرح به دلیل موانع بی شماری متوقف شد.

Solarity، زبان برنامه نویسی برای نوشتن قراردادهای هوشمند تورینگ (Turing) در اتریوم است. در پروژه Flare قرار است که با استفاده از ماشین مجازی اتریوم، این عملکرد را به توکن‌های غیر تورینگ بیاورد.

اگر این طرح بتواند با موفقیت اجرا شود، XRPL به یک بستر مقیاس‌پذیر برای برنامه‌های غیرمتمرکز تبدیل می‌شود و توان عملیاتی بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد. در این میان نیز XRP، بطور قابل توجهی تعداد کاربران خود را افزایش می‌دهد.

اهمیت پروژه Flare، برای بهبود کارایی XRP، اخیراً توسط مدیر عامل ریپل ، براد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse) بیان شد. وی اظهار داشت:

از نظر من، Flare، بهترین ویژگی‌های XRP (تراکنش‌های سریع)، اتریوم (قراردادهای هوشمند) و مکانیزم‌های اجماع را باهم ترکیب می کند و به توسعه دهندگان امکان می‌دهد که قراردادهای هوشمندی را برای موارد استفاده جدید، مانند وام‌دهی و دیفای (DeFi) ایجاد کنند. 

 

 

این بلاکچین دارای توکن خاص خود به نام  اسپارک (FXRP) است که نشانگر توکن XRP در شبکه Flare است:

 «سیستم FXRP مجموعه‌ای از مکانیزم‌های مالی رمزگذاری شده در قراردادهای هوشمند است که دارندگان XRP را قادر می‌سازد که به صورت یک به یک توکن‌های XRP را در شبکه Flare و تحت عنوان FXRP، ایجاد و دریافت کنند.»

توزیع توکن FXRP از اوایل ماه جاری آغاز شده و صرافی Bitrue اولین صرافی خواهد بود که از این توکن پشتیبانی می‌کند.

ریپل

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.