روسیه می‌خواهد با استفاده از ارزهای دیجیتال تحریم‌ها را دور بزند؟

برنامه روسیه برای استفاده از ارزهای دیجیتال جهت انجام پرداخت های بین المللی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

اداره مالیات روسیه برنامه روسیه برای استفاده از ارزهای دیجیتال جهت انجام پرداخت های بین المللی را تایید کرد. آیا از این پس این نهاد بزرگ مالی روسیه از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت در معاملات بین‌المللی خود استفاده خواهد کرد؟ برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط ایزوستیا (Izvestia)، خدمات مالیاتی فدرال روسیه (FTS) بازخورد خود را در مورد پیش‌نویس لایحه کریپتو ارائه شده توسط وزارت دارایی ارائه کرده است.

اداره مالیات روسیه پیشنهاد داد که به شرکت‌ها اجازه داده شود از ارزهای دیجیتال برای عملیات خاص استفاده کنند:

باید به نهادها و شرکت‌ها اجازه داده شود تا برای دریافت کالاها و خدمات، طبق قراردادهای تجارت خارجی با ارزهای دیجیتال پرداخت انجام دهند. البته واحد درآمد این نهادها نیز ارز دیجیتال خواهد بود.

در تلاش برای بهتر کردن وضعیت

چارچوب پیشنهادی برای ارزهای دیجیتال می‌تواند از هدف اصلی خود که استفاده ارز دیجیتال برای معاملات است، فاصله بگیرد، زیرا امکان استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت در لایحه‌ی فعلی رد شده است.

به گفته ایزوستیا، پیش‌نویس فعلی بندی دارد که در آن ممنوعیت پرداخت رمزنگاری برای همه موارد اعمال خواهد شد. در یکی از مفاد این لایحه، افراد از استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت منع شده‌اند.

اگر لایحه‌ی جدید تصویب شود، بیت‌کوین از لیست ممنوعیت حذف خواهد شد. این حرکت گامی در جهت درست خواهد بود و به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های ارز دیجیتال را بپذیرند.

آیا جنگ و تحریم‌ها منجر به گسترش بیشتر دارایی‌های رمزنگاری شده است؟

صندوق بین‌المللی پول اذعان می‌کند که مردم همچنان می‌توانند از ارز دیجیتال برای فرار از محدودیت‌های خاص استفاده کنند.

با این حال، این نهاد هشدار می‌دهد که مسدود کردن دارایی‌های رمزنگاری جدید می‌تواند بر تراکنش‌ها نیز تأثیر بگذارد.

ظهور سریع و استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال در اوکراین و روسیه در بحبوحه این قانون، سیاست‌گذاران را ملزم به رسیدگی به مسائل مختلف می‌کند.

از این رو، نگرانی‌ها در مورد انعطاف‌پذیری سیستم مالی جهانی افزایش یافته است. روسیه در حال حاضر در تلاش است تا راه‌حلی برای استفاده از این دارایی‌های دیجیتال بیابد.

پیشنهاد FTS در این حوزه این است که رزرو بخشی از گزینه‌های پرداخت برای شرکت‌هایی که در تجارت بین‌المللی فعالیت می کنند، را به رمزارز تغییر دهد.

مقررات پیشنهادی همچنین شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا صرافی‌ها و کیف‌پول‌های ارز دیجیتالی تنظیم‌شده مبتنی بر قوانین کشور را ایجاد و راه‌اندازی کنند.

در همین حال، وزارت مالی اعلام کرد که این موضوع نیاز به بحث بیشتر دارد.

وضعیت ارزهای دیجیتال در روسیه

در ماه ژانویه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خواستار گفتمان بیشتر در مورد استفاده از بیت‌کوین و جنجال‌های مختلف پیرامون آن شد.

وی خاطرنشان کرد که مازاد انرژی روسیه مزیت بزرگی برای استخراج ارزهای دیجیتال است.

پیش‌نویس لایحه‌ی فعلی «On Digital Currency» در تاریخ ۸ آوریل نهایی شده و استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور را ممنوع کرده است.

به گفته وزارت دارایی، به دلیل این که ارزهای دیجیتال فقط یک وسیله برای جابه‌جایی سرمایه هستند، رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت در روسیه مجاز نخواهند بود.

به دلیل اختلافات شدید بین قانونگذاران و رگیولاتورها، نتیجه این لایحه هنوز نامشخص است. با این حال، انتظار می‌رود اظهارات مقامات مختلف دولتی و افراد برجسته مانند ولادیمیر پوتین بر نتیجه لایحه تأثیر مثبت بگذارد.

بانک‌های روسیه مسئولیت کیفری برای کیف‌پول‌های مجازی پیشنهاد می‌کنند

با توجه به افزایش تعداد پرونده‌های مربوط به توقیف دارایی‌های رمزنگاری شده، انجمن بانک‌های روسیه مسئولیت کیفری برای ذخیره ارزهای دیجیتال در کیف‌پول‌های مجازی را پیشنهاد کرد.

این انجمن تصریح کرد که این بدان معنا نیست که صرافی‌های رمزنگاری دارایی‌های دیجیتال را در کیف‌های غیرقانونی کنترل کنند.

پیشنهاد بانکداران ایجاد یک مدار بسته برای جابه‌جایی ارزهای دیجیتال در روسیه است. این امر مستلزم توقیف مؤثر دارایی‌های دیجیتال غیرقانونی است.

منبع: crypto.news

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.