دستگیری رئیس صرافی wex در لهستان: پول‌شویی به روش صرافی روسی

دستگیری رئیس صرافی wex
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

صرافی وکس یک صرافی روسی است، که کاربران آن چندی پیش در برداشت وجه از حسابشان با مشکلاتی مواجه شده بودند. مشکلات دیگری از قبیل افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین در این صرافی و افزایش کارمزد معاملات نیز باعث شد این صرافی به پول‌شویی متهم شده و از ادامه فعالیت منع شود. اما امروز دستگیری رئیس صرافی wex در لهستان خبرساز شد. جزئیات دستگیری دیمیتری واسیلیف را در ادامه بخوانید.

صرافی وکس که قبلا با نام BTC-e شناخته می‌شد، به دلیل مشکلات قانونی در سال 2017 نام به WEX تغییر نام داد. هرچند که این صرافی هرگونه ارتباطش با BTC-e را رد می‌کند اما دستگیری رئیس صرافی wex در لهستان باعث رد این ادعا شد.

بی بی سی روسیه در گزارش امروز خود اعلام کرد که دیمیتری واسیلیف، رئیس سابق صرافی ارز دیجیتال Wex، در ورشو لهستان دستگیر شده است.

Wex یا همان BTC-e  سابق، یک صرافی شناخته شده “تاریک” در روزهای اولیه صنعت ارزهای رمزنگاری شده بود. ادعا می‌شود که این صرافی پول زیادی با هک ارزهای رمزنگاری شده از جمله رویداد Gox پولشویی کرده است.

اگرچه واسیلیف در دادگاه قضایی لهستان بی گناه تلقی می‌شود، اما سایر کشورها مانند قزاقستان پرونده فریبکاری علنی علیه این شخصیت فراری را دارند و به همین دلیل، در مورد احتمال استرداد او جلسه تشکیل داده‌اند.

بانک مرکزی روسیه به بانک‌های داخلی دستور داد تا معاملات صرافی‌های کریپتو را مسدود کنند

برای مطالعه جزئیات خبر کلیک کنید

دلیل اصلی دستگیری رئیس صرافی wex در لهستان چه بود؟

ظاهرا واسیلیف معاملات سرمایه گذاران چینی را به عنوان کارمند BTC-e تا تابستان 2017 تسهیل می‌کرد. الکساندر وینیک، رئیس ادعا شده BTC-e ، متهم به پول شویی بیش از 4 میلیارد دلار بیت کوین در طول شش سال بود. وی بعدا در یونان دستگیر شد و مورد تحقیق مقامات ایالات متحده قرار گرفت.

چند ماه پس از دستگیری ویننیک، واسیلیف به عنوان مدیر صرافی جدید، Wex پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت. این صرافی در پایان سال، جایگاه خود را در فهرست 10 صرافی برتر با گردش مالی روزانه 80 میلیون دلار ثبت کرد.

اما درست یک سال بعد، Binance، وکس را به دلیل استفاده از روش‌های پولشویی در لیست سیاه قرار داد و این تصمیم در نهایت منجر به از بین رفتن این صرافی شد. و احتمالا دستگیری رئیس صرافی wex در لهستان، پایان کار این صرافی است.

در سال 2019، واسیلیف برای بار اول توسط مقامات ایتالیایی دستگیر شد، اما پس از بروز اشتباهاتی در درخواست استرداد او، به زودی آزاد شد.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان

اخیرا، بانک روسیه همکاری خود را با بانک‌های محلی برای تعلیق پرداخت‌های شهروندان خود در مبادلات رمزنگاری آغاز کرد و دلیل مداخله اجباری خود را محافظت از مشتریان در برابر خریدهای “احساسی” عنوان کرد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.