سرقت بیت‌کوین کاربران آیفون!

سرقت بیت کوین‌های کاربران آیفون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ مهر ۱۴۰۰

طبق گزارشات ارائه شده، کلاهبرداران ارزهای رمزپایه با استفاده از برنامه جعلی CryptoRom و با سوء استفاده از سرویس Developer Enterprise که برنامه‌های جعلی اپل را بررسی می‌کند، توانسته‌اند بیش از 1,4 میلیون دلار بیت کوین از کاربران فیس‌بوک سرقت کنند. برای اطلاع از خبر سرقت بیت کوین های کاربران آیفون با بیتستان همراه باشید.

گزارشی که توسط Sophos به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که استفاده از برنامه جعلی CryptoRom ضررهایی را برای کاربران آیفون داشت.

قبل از این در ماه مه امسال، کلاهبرداری مشابه برای کاربران Andiroid و IOS اتفاق افتاده بود. با این حال، در این کلاهبرداری جدید ضرر افراد بسیار بیشتر شده است. اما اینبار هدف، کاربران آیفون بودند که از طریق این کلاهبرداری هزاران دلار خود را از دست دادند.

اما شیوه کلاهبرداری چگونه است؟

در این روش، کلاهبرداران با ایجاد پروفایل جعلی در برنامه‌های دوست‌یابی، با کاربران تماس می‌گیرند. سپس از طریق گفتگو قربانیان خود را وارد برنامه جعلی CryptoRom کرده که منجر به سرمایه‌گذاری آن‌ها در رمزارز بیت کوین و دیگر رمزارزها می‌شوند.

زمانی که قربانیان با فروش رمزارز خود به سود دست می‌یابند، تشویق شده و مقدار زیادی پول را در این برنامه واریز می‌کنند. بعد از واریز پول دیگر امکان برداشت آن را ندارند و به این طریق قربانی کلاهبرداری می‌شوند.

این گزارش تاکید کرد که کلاهبرداری برای کاربران iPhone عمدتا از طریق سوء استفاده از برنامه Developer Enterprise اپل امکان‌پذیر است.

منبع خبر: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.