افزایش تقاضای استیبل کوین تتر با پشتوانه طلا

استیبل کوین تتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۳۹۹

در تاریخ ۲۴ ژوئیه (۱ مرداد) قیمت طلا و Tether’s XAUT به بیشترین مقدار سالانه خود یعنی ۱۹۰۲ دلار رسید. پس از سپتامبر۲۰۱۱ (مهر ۱۳۹۰) این افزایش قیمت دیگر مشاهده نشده بود.

Tether’s XAUT استیبل کوین تتر با پشتوانه طلا می‌باشد، که قیمت آن با قیمت طلا تغییر می‌کند. طلای پشتوانه این استیبل کوین در یک خزانه سوئیسی نگه‌داری می‌شود.

پس از راه‌اندازی استیبل کوین تتر با پشتوانه طلا، قیمت طلا نیز ۲۲/۷ درصد افزایش یافت و از ۱۵۵۰ به ۱۹۰۲ دلار رسید. بر اساس گزارش وال استریت، در تاریخ ۱ مرداد قیمت این استیبل کوین و طلا رکورد جدیدی زد و به ۱۸۹۷/۵ دلار رسید، اما هنوز نتوانسته است رکورد قبلی ثبت شده خود در سال ۲۰۱۱ یعنی ۱۹۲۱ دلار را بشکند.

این افزایش قیمت تنها سه روز پس از اعلام دولت آمریکا برای ارائه دور دوم تحریک بازار برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، رخ داد.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر فناوری ارشد تتر (CTO) اظهار داشت:

در شرایط بحرانی، مردم دوست دارند به طلا دسترسی داشته باشند و استیبل کوین تتر با پشتوانه طلا (Tether’s XAUT) محصولی است که می‌تواند توجه بسیاری را در این شرایط به خود جلب کند.

قیمت بیت کوین به مدت نسبتا طولانی دچار نوسانات کمی بود و بین ۹۰۰۰ تا ۹۵۰۰ دلار نوسان داشت؛ و پس از این ثبات نسبی طولانی، امروز (۶ مرداد) تا ۱۰۰۰۰ دلار افزایش یافت.

با این حال تریدرهایی مانند پیتر شیف (Peter Schiff) که بر بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند، به دنبال ثبات نیستند و اعتقاد دارند که افراد با سرمایه گذاری بر طلا و یا استیبل کوین‌های با پشتوانه طلا پولدار نمی‌شوند؛ اما کمتر در خطر این هستند که به دلیل نوسانات قیمتی شدید کریپتوها متضرر شوند یا دارایی خود را از دست بدهند.

با تمام این اوصاف و با وجود این‌که این سرمایه‌گذار معتقد است که افت بزرگ قیمت بیت کوین اجتناب ناپذیر است، در تاریخ ۲۲ژوئیه (۱ مرداد) ارزش بازار استیبل کوین تتر (USDT) به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید.

فروش آنلاین ارز دیجیتال

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.