تتر، محبوب‌ترین استیبل‌کوین بازار!

استیبل‌ کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ تیر ۱۳۹۹

استیبل‌ کوین تتر (USDT)، بیش‌ترین سهم معاملات در بازار کریپتوکارنسی را به خود اختصاص داده و یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال پایدار محسوب می‌شود.
با این‌که میزان نوسان قیمت تتر بسیار کم بوده و نزدیک به صفر است،اما توانسته توجه نهنگ‌های زیادی را به خود جلب کند. نهنگ‌هایی که سرمایه هنگفتی در قالب این استیبل کوین دارند.
شرکت نرم‌افزاری ConsenSys، اخیرا اظهار کرد که ارز پایدار تتر (USDT)، در بین استیبل کوین ها بیشترین سهم از حجم بازار را به خود اختصاص داده و در صدر جدول قرار دارد. ConsenSys، شرکت بلاک‌ چینی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط یکی از هم‌بنیام‌گذاران اتریوم تاسیس شده و عمده فعالیت آن در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های غیر متمرکز (dApps) در شبکه اتریوم است.
در حال حاضر، ۱۰۰ نهنگ برتر چیزی حدود ۴۶/۵ درصد از حجم کل کوین‌های موجود در بازار را در اختیار خود دارند و رمز ارز تتر، چیزی حدود ۶/۶ درصد از حجم کل بازار توکن‌ها را تشکیل می‌دهد.
از آنجا که از استیبل کوین ها بیشتر برای مقاصد تجاری استفاده می‌شوند و جنبه سرمایه‌گذاری به منظور کسب سود را ندارند، انتظار می‌رود سرمایه گذاری روی آن‌ها، نسبت به کرپتوکارنسی‌های معمولی، تنوع بیشتری داشته باشد. در واقع انتظار می‌رود که تریدرها، استیبل‌ کوین های متنوع‌تری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند؛ اما با این حال، اتفاقی که در واقعیت افتاده چیزی متفاوت از این شرایط است.
با این تفاسیر می‌توان گفت که تتر، بیشترین حجم معاملات بازار استیبل کوین‌ها را به خود اختصاص داده است و حداقل فعلا، استیبل کوین برتر محسوب می‌شود.
از طرفی کوین USD، ارز دیجیتال پایدار متعلق به صرافی Coinbase، نیز به نسبت تعداد نهنگ‌های بیشتر را به خود اختصاص می‌دهد. این سرمایه‌داران ۷۴/۸ درصد از حجم کل بازار کوین USD را در سرمایه خود ذخیره کرده‌اند.
شرکت‌های غیرمتمرکز اعطای وام نیز، به تنهایی ۲۲/۸ درصد از کل ارزهای USDC را در اختیار دارد.
سقوطی که در بازار در ماه مارس (اسفند ماه) رخ داد، باعث شد که محبوبیت کریپتوکارنسی‌های با پشتوانه ارز فیات که در برابر نوسانات شدید بازر مقاوم هستند، افزایش یابد. از آن زمان نیز حجم بازار استیبل کوین‌ها در یک روند صعودی قرار گرفت.
طبق گزارش ارائه شده توسط U.Today، تترهای ERC-20، اکنون بر کل اقتصاد اتریوم مسلط هستند و در صدر جدول بلاک چین اتریوم می‌باشند.
شرکت CENTRE به منظور ایجاد ثبت در بازار کریپتوها، از استیبل‌ کوین‌های با پشتوانه ارز فیات پشتیبانی می‌کند. ین شرکت اخیرا تصمیم گرفته است که ۱۰۰،۰۰۰ دلار USDC را در والت خود ذخیره و آن را خرج نکند. این تصمیم که به منظور همکاری با ضابطین اجرای قانون گرفته شده است، توانست نگرانی‌های افراد غیرمتمرکز گرا را برطرف کند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.