راه‌اندازی استیبل کوین با پشتوانه یورو، در دیفای

استیبل کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ دی ۱۳۹۹

براساس گزارش وب‌سایت کوین‌تلگراف، صرافی غیرمتمرکز Curve Finance، قصد دارد که در کنار دلار، یورو را به عنوان ارز دومِ پشتوانه‌ی استیبل کوین ها به پلتفرم خود اضافه کند. هدف این صرافی از چنین اقدامی این است که الزام استفاده از دلار را برای کاربران آسیایی و اروپایی از بین ببرد.

همچنین در روز یک‌شنبه اعلام شد که این صرافی در پلتفرم مشتقات Synthetix، دارای یک استخر نقدینگی برای مبادله‌ی استیبل کوین EURS و synthetic euro است.

در حال حاضر بازار استیبل کوین ها تحت سلطه‌ی رمزارزهایی است که با دلار جفت هستند و این موضوع کاربران آسیایی و اروپایی را مجبور می‌کند که حتی در صورت عدم تمایل از دلار استفاده کنند. صرافی Curve امیدوار است که این استخر جدید بازار یورو را در پلتفرم رونق دهد، احتمال توجه به گزینه‌های ارزی بیشتر در اتریوم را افزایش دهد و در نهایت گامی به سمت بازار صرافی‌های خارجی باشد.

شایان ذکر است که چندی پیش پیشنهادی ارائه شد مبنی بر این‌که برای پاداش‌دهی به تامین‌کنندگان نقدینگی استخر، از توکن کرو دائو (CRV ) استفاده شود که در زمان انتشار این خبر هنوز تصویب نشده است.  

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا توسط شرکت تحلیل‌گر Dune Analytics منتشر شده، Curve چهارمین صرافی غیرمتمرکز بزرگ است که حدود ۱۰٪ از حجم کل بازار را به خود اختصاص داده و صرافی Uniswap با ۶۰٪ از حجم بازار در رتبه‌ی اول قرار دارد.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که این صرافی علاوه بر داشتن چندین استیبل کوین با پشتوانه دلار و مبتنی بر اتریوم، از مبادلات swapping بین دارایی‌های مختلف دیگر مانند بیت کوین نیز پشتیبانی می‌کند.

 

swapping روشی است که امکان تبدیل دو رمزارز مختلف، در بلاک ‌چین‌های متفاوت را فراهم می‌کند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.