جزئیات طرح خوداظهاری دستگاه‌های ماینینگ اعلام شد

ماینینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ آبان ۱۳۹۹

پس از تشکیل اولین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ و با موضوع تهیه گزارش پیرامون استخراج ارزهای دیجیتال، دکتر مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خبر تصویب و ابلاغ دستورالعمل خوداظهاری دستگاه‌های ماینینگ رمزارز را اعلام کرد.

همچنین امید علوی، عضو کمیسیون رمزارز و بلاک چین نظام صنفی، اخیرا در یک مصاحبه به توضیح چند نکته پیرامون خوداظهاری دستگاه‌های ماینر اشاره کرد.

او اظهار داشت که در هفته آینده سامانه خوداظهاری به‌ صورت رسمی و کامل شروع به کار خواهد کرد و فرآیند ثبت دستگاه‌های مورد نیاز فقط یک ماه زمان خواهد برد. بنابراین با توجه به مهلت یک ماهه‌ی درج شده در بند ۳ مصوبه‌ی تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵ و الزام به راه‌اندازی دستگاه‌ها در فارم‌های دارای مجوز، ماینرها باید تاریخ انقضای جواز تاسیس خود را در نظر داشته باشند و در صورت منقضی شدن آن، اقدامات لازم جهت تمدید را انجام دهند. 

بر اساس اظهارات علوی، با توجه به بند ۲ مصوبه، پس از ثبت دستگاه‌ها و پرداخت مبالغ مربوط به خوداظهاری و با رعایت دستورالعمل ابلاغی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی پرونده‌های این صنعتگران که به اجرا در نیامده باشند مختومه خواهند شد. وی در ادامه خاطرنشان کرد:

جهت پیگیری هرچه بهتر روند مختومه‌شدن پرونده‌های جاری، صنعت‌گران و فعالان دارای پرونده، اطلاعات و وضعیت پرونده خود را به کمیسیون رمز ارز و بلاکچین اعلام کنند تا طی نامه‌ای از ستاد درخواست شود تا کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستقیماً پیگیر اجرایی‌شدن مصوبه برای پرونده‌های مذکور باشند تا این زمان محدود از دست نرود.

علوی در ادامه افزود، کسانی که تجهیزات ماینینگ دارند و تاکنون درگیر روال قضایی نشده‌اند، بهتر است درباره کارهای آتی با چشمان باز تصمیم‌گیری کنند و همه افراد نسبت به الزام بهره‌برداری در مراکز دارای مجوز بعد از خوداظهاری توجه داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت که با توجه به مصوبه سوم دولت مبنی بر الزام فروش بیت کوین‌های استخراج شده به بانک مرکزی، بانک مرکزی باید یک آئین‌نامه منصفانه، تدوین کند.

علوی در ادامه صحبت‌هایش گفت:

تا تدوین نرخ منصفانه انرژی به این صنعت مهم و استراتژیک، جهشی را در تولید شاهد نخواهیم بود و در صورت عدم تدوین دستورالعمل منصفانه و منطقی برای رمزارز استخراج‌ شده، استقبال از استخراج قانونی بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

او در پایان سخنانش از زحمات یک ساله‌ی ستاد و به خصوص دکتر مویدی، دکتر ستایش و دکتر معصومی قدردانی کرد و اظهار داشت که ستاد با تیزبینی و تلاش‌های خود از بیشتر شدن زیان این صنعت‌گران و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی بسیاری جلوگیری کرده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.