سولانا به عنوان برترین کوین سال ۲۰۲۱ انتخاب شد!

برترین کوین سال ۲۰۲۱
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ دی ۱۴۰۰

سال 2021، یک سال پر از فراز و فرود برای ارزهای دیجیتال بود. وب‌سایت دیکریپت (Decrypt) امسال با در نظر گرفتن تمامی اتفاقاتی که در صنعت ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده، برترین کوین سال 2021 را معرفی کرد. سولانا از بین چندین ارز موجود در بازار رمزارزها، به عنوان برترین ارز سال انتخاب شد. با بیتستان همراه باشید.

سولانا در ماه مارس ۲۰۲۰، به عنوان یک شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز راه‌اندازی شد و از نظر فنی نیز در مرحله بتا خود قرار دارد. سولانا به عنوان یک جایگزین عالی و کم‌هزینه و البته سریع‌تر برای اتریوم نیز شناخته می‌شود که در شبکه اینترنت Web3 پیشروتر از بقیه پروژه‌ها است.

ارز شبکه سولانا، SOL نام دارد که در ۱۲ ماه گذشته به سبب عملکردی که داشته، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. SOL سال را با قیمت ۱/۵۲ دلار شروع کرد، اما با یک رشد خیره کننده ۱۱۱۵۰ درصدی، قیمت خود را به صورت نجومی افزایش داد.

درست است که سولانا هنوز نتوانسته ثابت کند که می‌تواند یک جایگزین عالی برای اتریوم محسوب شود، اما به سبب عملکردی که داشته، نشان داد که باید جدی گرفته شود.

رکورد سولانا در سال ۲۰۲۱:

SOL جزء لاینفک شبکه Solana است. تمام معاملات و عملیات قرارداد هوشمند با SOL انجام می‌شود. سولانا از ابتدای سال با جهش به میدان آمده است.

در تاریخ ۶ نوامبر، به بالای ۲۶۰ دلار رسید و یک رکورد فوق‌العاده به ثبت رساند.

همانطور که قیمت SOL در طول سال به افزایش خود ادامه می‌داد، سهم آن از ارزش بازار کریپتو نیز افزایش می‌یافت. در پایان ژانویه سال قبل، ارزش بازار SOL به یک میلیارد دلار رسیده بود. در نیمه سال نیز، ارزش بازار SOL به حدود ۱۰ میلیارد دلار رسید.

امروز، این رقم به ۵۷ میلیارد دلار رسیده که ۲۶ درصد از بالاترین رکورد ثبت شده در تاریخ ۶ نوامبر کاهش یافته است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد سولانا، هزینه و کارمزد کم در مقایسه با هزینه و کارمزد اتریوم است. در جایی که اجرای یک تراکنش ساده در اتریوم صدها دلار هزینه دارد، برای همان نوع تراکنش در Solana باید هزینه به مراتب کم‌تری پرداخت کنید.

در حالی که اتریوم همچنان شبکه پیشرو برای معاملات NFT و فعالیت‌های DeFi است، سولانا در حال حاضر گروه رقبای آینده را رهبری می‌کند.

NFTهای سولانا:

NFTها نه تنها دنیای ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داده‌اند، بلکه خود ارزها را نیز دستخوش تحولاتی کردند.

NFTها (توکن‌های غیرقابل تعویض) دارایی‌های دیجیتالی منحصر به فرد هستند. می‌توان از آن‌ها برای نشان دادن اقلام ملموس و ناملموس استفاده کرد. در سال ۲۰۲۰، بازار NFTها به سختی توانستند خود را وارد معاملات کاربران حوزه کریپتوکارنسی کنند، اما به مرور زمان محبوبیت زیادی پیدا کردند و ارزش معاملات خود را به بیش از ۲۲ میلیارد دلار افزایش دادند.

تیم Solana زمانی که هیاهو در مورد NFTها رو به افول بود، یک شبکه جدید و جذاب برای NFTها راه‌اندازی کرد و بازی راه افتاده در حوزه توکن‌های غیر قابل تعویض را به کل تغییر داد.

محصولات NFT سولانا مانند Degenerate Apes ،Aurory و Solana Monkey Business صدها میلیون دلار حجم معاملاتی داشتند. البته سرمایه گذاران و کلکسیونرهای بالقوه برای خرید این NFTها به SOL نیاز دارند. از این رو در ماه آگوست، پس از راه‌اندازی پروژه Degenerate Apes NFT، قیمت SOL به بالاترین حد خود یعنی ۶۳ دلار رسید.

در ماه اکتبر، NFTهای Solana برای خرید در صرافی بزرگ FTX در دسترس کاربران قرار گرفتند. ورود توکن‌های غیر قابل تعویض سولانا به این صرافی، یک معامله بزرگ بود؛ چرا که FTX به کاربران امکان خرید و فروش اقلام کلکسیونی با دلار آمریکا را می‌داد، سولانا هم این امکان را پیدا کرد تا از بازاریابی عظیم FTX در سال جاری استفاده زیادی ببرد.

تاثیر دنیای رو به رشد DeFi بر بازار سولانا:

DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز یک اصطلاح فراگیر برای ابزارهای مالی است، به کاربران اجازه می‌دهند بدون استفاده از واسطه‌های سنتی مانند بانک‌ها، تجارت کنند. توجه داشته باشید که تا به امروز، در مجموع ۱۱ میلیارد دلار در کل پروژه‌های DeFi ساخته شده در Solana سرمایه گذاری شده است. به عبارتی دیگر، سولانا در حال حاضر حدود ۴ درصد از بازار DeFi را در اختیار دارد.

به دلیل استقبال بسیار زیاد و بی سابقه، شبکه سولانا نتوانست تمامی معاملات را پذیرش کند و در ماه سپتامبر حدود ۱۷ ساعت از کار افتاد و تمامی معاملات متوقف شد.

کنار زدن دیگر رقیبان توسط سولانا:

سولانا (SOL) بین ۷ آگوست تا ۷ سپتامبر ۳۵۰ درصد افزایش یافت. تنها در دو هفته گذشته، توکن SOL، ارزهای Dogecoin و سپس XRP را پشت سر گذاشت تا به رتبه ۶ جدول رتبه بندی ارزهای دیجیتال برسد.

منبع: decrypt

سولانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.