با سقوط بیت کوین به کانال ۲۷ هزار دلار، بیش از ۴۲۸ هزار معامله‌گر در مجموع ۱/۲۲ میلیارد دلار لیکویید شدند

لیکویید شدن بیش از ۱ میلیارد دلار بعد از سقوط بیت کوین به کانال ۲۷ هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد و به موجب آن در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۴۲۸ هزار معامله‌گر دارایی‌های خود را از دست دادند و در مجموع ۱/۲۲ میلیارد دلار لیکویید شدند. به صورت دقیق‌تر، لیکویید شدن بیش از ۱ میلیارد دلار بعد از سقوط بیت کوین به کانال ۲۷ هزار دلار رخ داد.

لیکویید شدن بیش از ۱ میلیارد دلار بعد از سقوط بیت کوین به کانال ۲۷ هزار دلار

بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد و به موجب آن بیش از ۴۲۸ هزار معامله‌گر در ۲۴ ساعت گذشته مجموعا ۱/۲۲ میلیارد دلار لیکویید شدند و دارایی‌های خود را از دست دادند.

کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال تقریباً ۲۰ درصد کاهش یافته و تا این لحظه، به ۱/۱۶ تریلیون دلار رسیده است. همچنین نشانه‌هایی نیز مشاهده می‌شود که گویای از دست رفتن ارزش تریلیون دلاری بازار هستند.

با افت شدید قیمت بیت‌کوین، در بازار ارزهای دیجیتال، رمزارز لونا بیشترین تاثیر پذیری را داشت، چرا که این رمزارز بیش از ۹۸ درصد افت کرده است. استیبل‌کوین اختصاصی شبکه ترا نیز پیوند دلاری خود را از دست داده و در حال حاضر به قیمت ۰/۶۵ دلار معامله می‌شود.

روزهای خونین بازار دقیقا از زمانی آغاز شد که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۱ درصد افزایش داد که بزرگ‌ترین افزایش از سال ۲۰۰۰ تا به حال است. افزایش نرخ بهره موجب شد تا قدرت دلار به بالاترین حد در ۲۰ سال اخیر برسد.

با افت قیمت بیت‌کوین، بسیاری از آلت‌کوین‌های بازار دچار روند نزولی شدند و ۴۰ درصد یا بیشتر افت کردند.

میزان دقیق لیکوییدهای هر ارز دیجیتال و صرافی

صرافی Okex بیشترین انحلال را به خود اختصاص داده، چرا که ۳۹۳/۹۸ میلیون دلار یا ۳۲/۲۲ درصد از کل نقدینگی‌ها و لانگ‌های باز شده در این صرافی قرار داشتند. بایننس با ۳۸۹/۰۲ میلیون دلار (۳۱/۸۲ درصد از میزان لیکویید شده) در جایگاه دوم قرار دارد.

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین بیشترین میزان لیکویید را در اختیار دارد. (۳۴۷/۳۸ میلیون دلار یا ۲۸/۵۱ درصد از کل نقدینگی‌ها) بعد از آن اتریوم و لونا قرار دارند.

بسیاری بحران LUNA و استیبل کوین شبکه ترا یعنی UST را عامل اصلی فروش در بازار می‌دانند. بنیاد لونا در ابتدا اعلام کرده بود که قصد دارد ۱/۵ میلیارد دلار از ۳ میلیارد دلار دارایی بیت‌کوین را به برخی پلتفرم‌ها وام بدهد تا از قیمت UST حمایت کنند، اما آن طور که مشخص است، کیف پول این شبکه که ۴۲,۵۰۰ بیت‌کوین داشت، خالی شده. بنیاد لونا با فروش این میزان بیت‌کوین، فشار فروش را تشدید خواهد کرد.

منبع: nairametrics

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.