مردم ترکیه به دلیل سقوط ارزش لیر، به سمت بیت کوین کشیده می‌شوند

حمایت مردم ترکیه از بیت کوین به دلیل سقوط ارزش لیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۰

لیر در چند روز اخیر در برابر ارزهایی مثل دلار و یورو، با کاهش ارزش مواجه شده است. از طرفی نیز برای اولین بار، ۱ واحد رمزارز بیت‌کوین، از مرز ۸۰۰ هزار لیر عبور کرد. کاهش ارزش لیر در برابر ارزهای دیگر موجب شده که مردم ترکیه به بیت‌کوین روی آورند. در این خبر از بیتستان به حمایت مردم ترکیه از بیت کوین به دلیل سقوط ارزش لیر خواهیم پرداخت و جزئیات بیشتری در اختیارتان خواهیم گذاشت.

حمایت مردم ترکیه از بیت کوین به دلیل سقوط ارزش لیر

حمایت مردم ترکیه از بیت کوین به دلیل سقوط ارزش لیر

بیت‌کوین به زیر ۴۶ هزار دلار سقوط کرد. در حال حاضر قیمت ۱ واحد رمزارز بیت‌کوین، از مرز ۸۰۰ هزار لیر عبور کرده است. در حال حاضر استقبال مردم ترکیه از بیت‌کوین به دلیل کاهش ارزش لیر به شدت افزایش پیدا کرده است.

به دنبال تعهد تازه رجب طیب اردوغان به کاهش نرخ‌های بهره، واحد پول ملی ترکیه، لیر (TRY) به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۷/۸ در برابر دلار سقوط کرد. با کاهش ۶۰ درصدی قیمت لیر، مردم به بیت‌کوین به عنوان یک محافظ سرمایه بالقوه نگاه می‌کنند

حمایت مردم ترکیه از بیت کوین به دلیل سقوط ارزش لیر

جفت ارز BTC/TRY در یک حرکت رکوردشکن یک شبه از ۸۰۰,۰۰۰ عبور کرد و تنها در دو ماه و نیم، دو برابر شد. توجه داشته باشید که اردوغان با ارزهای دیجیتال رابطه خوبی نداشته و اقداماتی را برای حذف این صنعت در ترکیه انجام داده است.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.