دلیل سقوط قیمت بیت کوین در شب گذشته چه بود؟

دلیل سقوط قیمت بیت کوین در شب گذشته چه بود؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

 

شب گذشته شاهد سقوط قیمت بیت کوین تا نزدیکی سطح ۳۵ هزار دلار بودیم؛ اما فکر می‌کنید دلیل این اتفاق چه بود؟ برای پاسخ به این سول در ادامه با ما همراه باشید.

به نظر می‌رسد که اقدامات و سنگ اندازی‌های دولت چین علیه حوزه کریپتوکارنسی تمامی نداشته باشد. روز گذشته استان سیچوان (Sichua) چین بیانیه‌ای صادر کرد و از همه‌ی شرکت‌های تولیدکننده برق خواست تامین برقِ ماینرهایی که از تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۰ شروع به فعالیت کرده‌اند را متوقف کنند. این در حالیست که کشورهای آمریکای شمالی فرصت را غنیمت دانسته و قصد دارند تا به مرکز جدید استخراج کریپتوکارنسی در جهان تبدیل شوند.

 

نکته‌ی مهم این است که بیانیه‌ی ذکر شده روی قیمت بیت کوین و و هش ریت این رمزارز تاثیرگذار بود. پس‌ از انتشار این خبر بلافاصله قیمت BTC تا محدوده ۳۶ هزار دلار و سپس نزدیکی ۳۵ هزار دلار سقوط کرد و هش‌ریت بیتکوین نیز به ۱۲۷/۶۶ میلیون تراهش بر ثانیه (m TH/s) رسید که کمترین میزان در سال ۲۰۲۱ است.

قیمت بیت کوین

 

جهان پذیرای ماینرهای تبعید شده‌ی چین است!

در حالی که کشور چین در حال ممنوع کردن فعالیت ماینرها است، بسیاری از ایالت‌های آمریکا و سایر کشورهای جهان از ماینرها استقبال می‌کنند. شایان ذکر است که بسیاری از ماینرهای بزرگ مستقر در چین از جمله Jiang Zhuoer، مدیرعامل استخر استخراج BTC.TOP، اظهار داشته که به کشورهای اروپایی و آمریکایی نقل مکان می‌کنند.

در این بین منطقه‌ای مانند تگزاس در آمریکا می‌تواند یکی از بهترین اهداف برای ماینرها باشد زیرا بازار انرژی در این ناحیه قانون‌گذاری نشده است. از طرفی نیز شهردار میامی، فرانسیس سوارز (Francis Suarez)، اخیرا طی مصاحبه‌ای با CNBC خاطرنشان کرد که قصد دارد برای ماینرها بسته‌های محرک مالی در نظر بگیرد. ایالت‌های دیگری مانند وایومینگ (Wyoming) نیز نسبت به ماینرها روی خوش‌ نشان داده‌اند.

سوارز به ماینرها وعده‌‌ی تامین انرژی سبز و ارزان را از طریق انرژی هسته‌ای داده است. همچنین میامی در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های فراهم نمودن ارائه امکانات برای استخراج کنندگان رمزارز  است.

باوجود تمام این حمایت‌ها از ماینرهای ارز دیجیتال در جهان و کشورهای بزرگ، تاثیر کوتاه‌مدت اقدامات چین بر بازار و علی‌الخصوص قیمت بیت کوین را نمی‌توان نادیده گرفت. با این حال هرچقدر که مناطق بیشتری از ماینرها استقبال کنند، آینده‌ی بیتکوین درخشان‌تر خواهد بود. جابجایی ماینرها می‌تواند شبکه بیت کوین را به شبکه‌ای سازگارتر با محیط زیست و کارآمدتر تبدیل کند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.