علت رشد چشم‌گیر اتریوم چیست؟

رشد قیمت اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

ساعاتی پیش اتر توانست برای اولین بار در لیست چندین صرافی، از جمله صرافی Coinbase، از سطح روانی ۴ هزار دلار عبور کند. این رکورد جدید و قابل توجه تنها یک هفته پس از شکستن سطح قیمت ۳ هزار دلار رخ داده است. این رکوردزنی‌ها باعث شده که عملکرد اتر به عنوان یک دارایی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد و حتی این آلتکوین را وارد لیست ۱۵ دارایی با ارزش جهان کند.

 

علت رشد چشم‌گیر اتریوم

هفته گذشته بود که اتریوم از بانک آمریکا به عنوان ۲۸ امین دارایی بزرگ جهان پیشی گرفت. در حال حاضر نیز اتریوم با مارکت کپ ۴۷۳ میلیارد دلاری توانسته از غول بزرگی مانند شرکت Wal-Mart and Johnson and Johnson پیشی بگیرد و به زودی می‌تواند JPMorgan، یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکایی را نیز پشت سر بگذارد.

دلیل رشد اتر در روزهای اخیر چه بوده است؟

  • یکی از دلایل این رکوردزنی‌ها و رشد قیمت اتر را می‌توان افزایش توجه موسسات سرمایه‌گذاری به این آلتکوین دانست. چند روز پیش وب سایت Coinshare گزارش داد که موسسات در انتهای ماه آپریل بیش از ۳۰ میلیون دلار ETH خریداری کردند. می‌توان تخمین زد که در حال حاضر مدیران سرمایه چیزی حدود ۱۳/۹ میلیارد دلار اتر داشته باشند.
  • همچنین  هفته گذشته بانک سرمایه گذاری اروپا اعلام کرد که همکاری نهادهای بزرگی مانند گلدمن ساکس، قصد دارند ۱۲۰ میلیون دلار اوراق قرضه را بر بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی کنند. از طرفی نیز رشد امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای از دیگر عوامل رشد اتر بوده است.
  • با این حال یکی از مهم‌ترین عوامل رشد قیمت اتر به‌روز رسانی‌های EIP-1559 و ETH 2.0. EIP-1559 در بلاک چین اتریوم بوده که انتظار می‌رود با این به آپدیت‌ها هزینه تراکنش‌ها یا gas در این شبکه کاهش پیدا کند.

این اتفاقات باعث شده که گمانه زنی‌ها راجع به پیشی گرفتن ارزش بازار اتر از بیت کوین، در بین جامعه کریپتوکارنسی بالا بگیرد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.