خلاصه اخبار دنیای رمزارزها (هفته آخر بهمن ۱۳۹۸)

اخبار بلاکچین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

سقوط قیمت بیت‌ کوین در روزهای گذشته، باعث کسب سود ۱۰ میلیاردی توسط نهنگ بیت‌فینکس شد!

بیت‌ کوین در هفته گذشته تمام تلاش خود را کرد تا بتواند قیمت ۱۰ هزار دلاری خود را حفظ کند. بزرگترین رمزارز جهان روز پنجشنبه به ۱۰,۵۰۰ دلار رسید، اما در این سطح با شکست مواجه شد و ناگهان بیش از ۳۰۰ دلار سقوط کرد. این دومین بار در یک هفته بود که بیت‌کوین، نتوانست سطح مقاومت خود را حفظ کند و قیمت بیت کوین در عرض نیم ساعت با ۳٫۸ درصد سقوط به ۹,۸۴۰ دلار رسید.

در حالی که معامله‌گرها تلاش می‌کنند تا دلیل این سقوط یکباره را متوجه شوند، برخی‌ بر این باورند که نهنگ‌های بیت‌ کوین دلیل این سقوط ناگهانی قیمت بوده‌اند. به نظر می‌رسد که یکی از آن‌ها توانست ۱۰ میلیون دلار سود به دست آورد. بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که بیت‌کوین به دنبال رشد قیمتی چند هفته‌ای خود یک اصلاح قیمت انجام داده است. توجه داشته باشید که تنها دو ماه پیش بیت کوین در قیمت ۶,۵۶۰ دلار ایستاده بود.
جالب توجه است که قیمت بیت کوین، امروز (۳۰ بهمن) مجددا به کانال ۱۰ هزار دلار بازگشت.

وزیر خزانه‌داری آمریکا از تنظیم قوانین جدید در حوزه رمزارزها خبر داد!

به گفته‌ی استیون منوچین (Steven Mnuchin)، شبکه اجرای جرایم مالی سنای آمریکا به زودی الزامات مهم جدیدی را منتشر خواهد کرد که رمزارزها را هدف قرار می‌دهد. وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «اگر چه من بسیار مشتاق هستم که پیشرفت این فناوری جدید را ببینم، اما اقدام الزامات جدید قانونی باید انجام شود تا مطمئن شویم که رمزارزها مانند حساب‌های بانکی مخفی قدیمی سوئیس، مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرند.»

در تحولات دیگری که در هفته جاری در ساختمان کنگره آمریکا رخ داد، نماینده دونالد ترامپ، جودی شلتون در جلسه هیئت مدیره فدرال رزرو گفت که آمریکا باید در زمینه توسعه دلار دیجیتال فعال باشد و افرود که این کار می‌تواند کمک کند تا دلار آمریکا، همچنان در اقتصاد جهان مسلط باقی بماند.

جامعه رمزارز ، کاندید انتخاباتی خود، «اندرو یانگ» را از دست داد!

در صحنه سیاسی آمریکا پیدا کردن یک شخص که دارای تفکرات رو به جلو باشد، برای علاقه‌مندان به رمزارزها دشوار است و در هفته جاری این مسأله حتی کمی سخت‌تر شد. اندرو یانگ اعلام کرد که فعالیت خود را برای نامزد شدن در انتخابات آمریکا متوقف کرده است. این کارآفرین که تجربه سیاسی کمی دارد، یکی از طرفداران برگزاری انتخابات روی بلاک چین بود و حتی قصد داشت که هزینه کمپین تبلیغاتی خود را در قالب بیت‌کوین پرداخت کند. اما افسوس که سیاست‌های رادیکال او نتوانست عملکرد خوبی را در حین رأی‌گیری در دو ایالت آیووا و نیو همپشایر به نمایش بگذارد. وی روز سه‌شنبه به هواداران خود گفت: از اعداد به دست آمده مشخص است که من در این رقابت پیروز نمی‌شوم.

مدیرعامل Chainalysis: «شفافیت کامل، برای رمزارزها ایده‌آل نیست.»

Chainalysis شرکتی است که به اف‌بی‌آی و سرویس درآمد داخلی آمریکا کمک می‌کند تا فعالیت‌های غیرقانی مرتبط با رمزارز را ردیابی کنند، اما Chainalysis معتقد است که شفافیت کامل، لزوماً برای رمزارزها ایده‌آل نیست.

بنیان‌گذار این شرکت، جاناتان لوین به کوین‌تلگراف گفت: «نیاز است تا یک تعادل میان ناشناس بودن کامل و شفافیت کامل برقرار شود. به این ترتیب به تنظیم‌کننده‌های مقررات و کسب و کارها اجازه می‌دهد تا سطوح مناسبی از اختیارات قانونی داشته باشند، بدون این‌که حق حریم خصوصی مردم را به خطر بیاندازند.»

وی همچنین اعلام کرد که Chainalysis در حال حاضر هم نمی‌تواند به طور کامل فعالیت‌های موجود در زمینه ارزهای دیجیتال با محوریت حریم خصوصی مانند مونرو و دش را ردیابی کند.

بمب‌گذار صندوق پستی در هلند برای متوقف کردن بمب‌گذاری‌های آینده خود، درخواست بیت‌کوین کرد!

در روزهای اخیر دو بسته پستی در هلند منفجر شد و مهاجم ناشناس اعلام کرده است که اگر مبلغی در قالب بیت‌کوین دریافت کند، حملات آینده خود را انجام نمی‌دهد. پلیس هلند می‌گوید که هیچ کس در این انفجارها زخمی نشده است، اما یکی از بمب‌ها زمانی منفجر شد که نامه‌رسان پس از شنیدن صدایی از صندوق از آن دور شده بود. پلیس در حال بررسی هر دو حادثه است، اما اعلام نکرده است که مهاجم چه مقدار بیت‌کوین درخواست کرده است. پیش از این نیز، اتفاق‌هایی از این دست در هلند رخ داده بود. در سال ۲۰۱۵ میلادی، یک مهاجم شروع یه قرار دادن مواد منفجره در سوپر مارکت‌ها کرده و اعلام کرده بود که کار خود را متوقف نمی‌کند مگر این‌که رمزارز دریافت کند.

برندگان و بازندگان هفته گذشته!

در پایان هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۹٬۷۷۰٫۹۵ دلار، قیمت اتر ۲۹٫۴۸ دلار و قیمت ریپل ۰٫۲۹ دلار بوده و ارزش کل بازار رمزارز نیز ۲۹۱,۶۹۹,۲۳۲,۰۸۵ دلار بود.

همچنین در میان ۱۰۰ رمزارز برتر، سه آلت‌کوینی که بیشترین رشد را داشته‌اند عبارتند از: هدرا هش‌گراف، وکس و اوکی‌بی. سه بازنده برتر بازار نیز، آی‌کون (ICON)، اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) و مُلکولر فیوچر (Molecular Future) بودند.

رشد قیمت کریپتوکارنسی

چند نقل قول حائز اهمیت در هفته گذشته:

کین وارویک مدیرعامل سینتتیکس:

«چیزی که باعث تسهیل فعالیت‌ها شده و باعث می‌شود که مردم بار دیگر درباره رمزارزها هیجان زده شوند، اتریوم است. این جایی است که همه چیز در حال اتفاق افتادن است.»

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا:

«ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که فناوری رو به جلو حرکت می‌کند، اما از سوی دیگر باید مطمئن شویم که رمزارزها مانند حساب‌های بانکی قدیمی سوئیس استفاده نشوند.»

اندرو یانگ، کاندیدای ناموفق ریاست جمهوری آمریکا:

«در حالی که کارهای بزرگی برای انجام باقی مانده است، شما می‌دانید من اهل ریاضی هستم و از اعداد به دست آمده مشخص است که ما در این رقابت برنده نخواهیم بود.»

گاوین اسمیت، مدیر عامل شرکت Panxora:

«افزایش قیمت بیت‌کوین در اثر ویروس کرونا شروع شد، اما این یک کاتالیزور کوتاه مدت است. عامل اصلی افزایش قیمت بیت ‌کوین، هاوینگ پیش رو است که در ماه می اتفاق می‌افتد.»

تام لی: بیت‌ کوین، شاخص داو جونز را به ۴۰ هزار واحد می‌رساند!

تام لی (Tom Lee)، مدیر ارشد بخش تحقیقات فانداسترت (Fundstrat) پیش‌بینی کرد که قبل از این‌که شاخص داو جونز به ۴۰ هزار برسد، قیمت بیت‌ کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد. این پیش‌بینی چند روز پس از این‌که وی اظهار کرده بود قیمت بیت کوین پس از شکستن میانگین متحرک ۲۰۰ روزه به سمت ۲۷ هزار دلار پرواز می‌کند، اعلام شد. در زمان نگارش این خبر، شاخص داو روی ۲۹,۳۹۸ ایستاده است.

لی تنها کسی نیست که در هفته جاری یک پیش‌بینی خوش‌بینانه ارائه داد. مایک ننووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، گفت: «بیت‌کوین پتانسیل این را دارد که تا ماه می به سطح بالای در همه زمان‌های خود یعنی ۲۰ هزار دلار برسد و حتی از آن عبور کند.»

دستگیری شخصی در اوهایو به جرم پولشویی ۳۰۰ میلیون دلاری در دارک وب!

یک مرد در اوهایو به پولشویی صدها میلیون دلار درآمد حاصل از فروش مواد مخدر به کاربران دارک‌ وب متهم شده است. لاری هارمون ۳۶ ساله که شرکت Helix را در سال ۲۰۱۴ میلادی راه‌اندازی کرده است؛ کسب و کار غیرقانونی که گفته می‌شود در پشت صحنه آن، جرایم مالی انجام می‌شود.
وزارت دادگستری آمریکا گفت: Helix در آغاز به عنوان یک میکسر یا تامبلر بیت‌ کوین راه‌اندازی شد که به مشتریان اجازه می‌داد با پرداخت هزینه‌ای، به افراد مد نظر خود بیت‌ کوین ارسال کنند و در عین حال منبع یا مالک آن بیت‌ کوین مخفی باقی بماند.

شرکت هارون به انتقال بیش از ۳۵۰ هزار بیت‌ کوین به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در زمان نگارش این خبر محکوم و بازداشت شده است.

ویلیام شاتنر ادعای کریگ رایت مبنی بر اینکه او توسعه‌دهنده بیت کوین است را زیر سوال برد!

برخی اوقات از سوی اشخاصی که انتظار ندارید، تجزیه و تحلیل‌هایی درباره بیت‌کوین منتشر می‌شود. در روز سه شنبه هفته گذشته، ویلیام شانتر ۸۸ ساله که نقش کاپیتان کرک را در سریال استار ترک بازی می‌کرد، درباره این‌که آیا کریگ رایت واقعاً ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت‌کوین است یا خیر، اظهار نظر کرد.

شانتر توییت کرد: «از خودتان بپرسید که چرا باید یک نفر ادعا کند که ساتوشی است و هیچ مدرکی بر ادعای خود ارائه ندهد؟ یا ثابت کن و یا حرفی در این باره نزن!»

تمام این‌ها زمانی رخ می‌دهد که رایت درگیر پرونده‌های حقوقی است که توسط شریک تجاری وی، دیو کلیمان علیه او آغاز شده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۱ دیدگاه برای “خلاصه اخبار دنیای رمزارزها (هفته آخر بهمن ۱۳۹۸)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.