آیا قانونی شدن بیت کوین در السالوادور به نفع مشاغل این کشور بوده است؟

آیا قانونی شدن بیت کوین در السالوادور به نفع مشاغل این کشور بوده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

السالوادور سپتامبر ۲۰۲۱ در یک حرکت تاریخی بیت‌کوین را ارز رسمی کشور اعلام کرد. سوال اصلی این است که آیا قانونی شدن بیت کوین در السالوادور به نفع مشاغل این کشور بوده است؟ با توجه به نظرسنجی اخیر این کشور تنها ۱۴ درصد از کسب و کارهای السالوادور معاملات خود را با بیت‌کوین انجام می‌دهند. برای بررسی بیشتر این خبر با بیتستان همراه باشید.

آیا قانونی شدن بیت کوین در السالوادور به نفع مشاغل این کشور بوده

طبق نظرسنجی اخیر اتاق بازرگانی السالوادور، با وجود به رسمیت شناختن بیت‌کوین توسط السالوادور، پذیرش بیت‌کوین توسط کسب‌ و کارهای این کشور به کندی انجام می‌شود.

از ۳۳۷ کسب و کاری که در ۱۵ ژانویه مورد نظرسنجی قرار گرفتند فقط ۱۴ درصد آن‌ها معاملات خود را با بیت‌کوین انجام داده‌اند. ۹۰ درصد شرکت‌ها اعلام کرده‌‌اند که پذیرش بیت‌کوین توسط این کشور تاثیر کمی بر فروش آن‌ها داشته است.

در این نظرسنجی ۷۱ درصد از آن‌ها مشاغل خرد و کوچک، ۱۳ درصد مشاغل متوسط و ۱۶ درصد شرکت‌های بزرگ بودند.

Nayib Bukele، رییس جمهور السالوادور، بیت‌کوین را در مرکز استراتژی رشد اقتصادی خود قرار داده است. صندوق بین‌المللی پول و سرویس سرمایگذاران Moody نیز نسبت به پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی این کشور به وی هشدار داده‌ بودند.

Jaime Reusche، تحلیلگر Moody، اظهار کرد که این عمل رییس جمهور السالوادور می‌تواند اعتبار کشورش را تضعیف کند.

عکس توییت

با این وجود السالوادور با انتشار اوراق قرضه بیت‌کوین به ارزش ۱ میلیارد دلار، استراتژی رمزنگاری خود را پیش می‌برد. همچنین درآمد حاصل از فروش این اوراق قرضه صرف تامین مالی بیت‌کوین سیتی می‌شود. بیت‌کوین سیتی یک کلان‌شهر کاملا فعال است که از انرژی زمین گرمایی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند.

Bukele وعده یک سوپرایز بزرگ را داده که قرار است در کنفرانس ۲۰۲۲ بیت‌کوین آن را اعلام کند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.