افزایش تعداد کاربران رمزارزها در جهان

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مهر ۱۳۹۹

 

فکر می‌کنید چند نفر در سراسر جهان بیت کوین و به صورت کلی رمزارزها را می‌شناسند و از آن‌ها استفاده می‌کنند؟

طبق گزارشی که اخیرا توسط مرکز تحقیقات مالی کمبریج (Campaign) منتشر شده،  در حال حاضر حدود ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از بیت کوین و سایر رمزارزها استفاده می‌کنند.

پیش از این نیز در سال ۲۰۱۸، آماری در این باره توسط مرکز تحقیقاتی کریپتوکارنسی‌ها تحت عنوان Benchmarking، منتشر شد که نشان می‌داد تعداد کاربران جهانی ارزهای دیجیتال چیزی حدود ۳۸ میلیون نفر است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند، تعداد اکانت‌هایی که در صرافی‌های آنلاین ساخته شده، در حال حاضر از مرز ۱۹۱ میلیون فراتر رفته است؛ با این وجود تعداد کیف پول‌های‌ مستقل از صرافی‌ها، در این آمار گنجانده نشده است.

محققان درباره این افزایش استفاده جهانی از رمزارزها، اظهار داشته‌اند:

ممکن است که افزایش ۱۸۹ درصدی کاربران رمزارزها، به دلیل افزایش ۳۷ درصدی اکانت‌ها باشد؛ معمولا اکثر اکانت‌ها متعلق به افراد تکراری می‌باشند و این موضوع می‌تواند منجر به تخمین افزایش کاربران شده باشد.

 

در این مطالعه منطقه جغرافیایی که بیشترین کاربران رمزارزها را داشته، نیز مشخص شده است؛ بیشترین مشتریان این حوزه، یعنی حدود ۴۰ درصد، از آمریکای شمالی و اروپا هستند، در حالی‌که آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین، به ترتیب ۱۶ و ۱۰ درصد از این آمار را در اختیار دارند.

آمارهای منتشر شده در این گزارش، با ترکیب یک سری اطلاعات عمومی و نظرسنجی‌ها، اطلاعات کاربرانِ تایید شده و نظرسنجی بین اکانت‌های تایید شده به دست آمده‌اند.

علی‌رغم تاکید محققان این مطالعه، درباره محدودیت‌هایی که برای انجام این ارزیابی وجود داشته، آن‌ها معتقدند که اعداد منتشر شده یک تخمین نسبتا واقعی از تعداد هولدرهای جهانی دارایی‌های دیجیتال به ما ارائه می‌دهند.

 

خرید بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.