افزایش روزافزون علاقه‌ی متخصصان مالی به رمزارزها

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۳۹۹

براساس یک نظرسنجی که توسط شرکت مدیریت سرمایه و صندوق کریپتو Bitwise منتشر شده، تعداد مشاوران مالی که بخشی از سرمایه خود را به دارایی‌های دیجیتال اختصاص داده‌اند در طول یک سال حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی با مشارکت وب‌سایت سرمایه‌گذاری ETF Trends انجام شده و تقریباً ۱۰۰۰ مشاور مالی ساکن کشور آمریکا را در ماه آذر مورد بررسی قرار داده است. یافته‌های حاصل از این همه‌پرسی نشان می‌دهد که حدود ۹ درصد از پورتفولیوی مشتری‌ها شامل دارایی‌های کریپتویی بوده و این در حالی است که سال پیش این عدد ۶/۳ درصد بوده است.

شایان ذکر است که حدود ۱۵ درصد از مشاوران مالی‌ که هنوز به داریی‌های رمزنگاری شده رو نیاورده‌ بودند، اظهار داشتند که احتمالا در سال ۲۰۲۱ در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری خواهند کرد و ۲ درصدشان نیز خاطرنشان کردند که حتما تا پایان سال ۲۰۲۰ این کار را خواهند کرد.

در این نظرسنجی مشخص شد که برنامه‌ریزان مالی علاقه‌ی بیشتری به سرمایه گذاری در رمزارز ها دارند و حدود ۲۴ درصدشان گفتند که این کار را کرده‌اند. به نظر می‌رسد که پیامدهای اقتصادی جهانی ناشی از ویروس کرونا یک محرک اصلی بوده که برنامه‌ریزان مالی را به سمت دارایی‌های رمزنگاری شده جذب کرده است.

نکته‌ی جالب توجه این است که حدود یک چهارم شرکت‌کنندگان اظهار داشتند مقابله با تورم یکی از بهترین انگیزه‌ها برای انتخاب دارایی‌های دیجیتال بوده، در حالی که در سال گذشته تنها ۹ درصد از شرکت‌کنندگان چنین نظری داشتند. همچنین می‌توان گفت که عامل مهم دیگر، افزایش تقاضای مشتریان است زیرا ۸۱ درصد از مشاوران مالی گزارش دادند که مشتری‌هایشان در سال ۲۰۲۰ متقاضی این دارایی‌ها بوده‌اند و در سال ۲۰۱۹ این عدد، ۷۶٪ بوده است.

شرکت Bitwise اعتقاد دارد علی‌رغم رشد مشاوران مالی که به دنیای کریپتو رو آورده‌اند، اما هنوز اول راه است زیرا این تعداد کمتر از ۱۰ درصد از مشاوران را در بر می‌گیرد:

حین این‌که پذیرش و علاقه به این حوزه در حال افزایش است اما این نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد مشاورانی که به دنیای کریپتو رو آورده‌اند در سال آینده می‌تواند دو برابر یا بیشتر شود.

تام لیدون (Tom Lydon)، مدیرعامل ETF Trends نیز در این‌باره اظهار داشت:

مشاوران مالی به طور فزاینده‌ای درحال رو آوردن به سمت دارایی‌های رمزنگاری شده هستند و این علاقه رو به افزایش است.

در انتها نکته‌ی جالب این که تعداد مشاورانی که پیش‌بینی کرده‌اند قیمت بیتکوین در عرض پنج سال ۶ رقمی خواهد شد، در یک سال از ۴٪ به ۱۵٪ رسیده است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.