در پی هک صرافی بیت مارت، ۲۰۰ میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت

دزدیده شدن ۲۰۰ میلیون دلار رمزارز از صرافی بیت مارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ آذر ۱۴۰۰

صرافی بیت‌مارت که یکی از صرافی‌های شناخته شده در دنیای ارزهای دیجیتال است، خبر داد که مورد حمله تعدادی هکر قرار گرفته و این هکرها موفق شده‌اند که مقدار زیادی ارز دیجیتال را به سرقت ببرند. در میان ارزهای به سرقت رفته، شیبااینو در صدر قرار دارد و بیش از ۸۹۳ میلیارد توکن از آن دزدیده شده است. با بیتستان همراه باشید تا به خبر دزدیده شدن ۲۰۰ میلیون دلار رمزارز از صرافی بیت مارت بپردازیم.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط شرکت امنیتی بلاک‌چین PeckShield، صرافی بیت‌مارت که مقر آن در جزایر کیمن است، در پی حمله هکرها، ۲۰۰ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال نگهداری شده را از دست داده است.

در ابتدا، PeckShield توئیت کرد که ۱۰۰ میلیون دلار توکن از یکی از کیف پول‌های بزرگ اتریوم این صرافی به سرقت رفته است. اما بعدها در پی منتشر شدن اخبار بیشتر، مشخص شد که ارزهای دیگر زیادی نیز دزدیده شده که رمزارز شیبااینو (SHIB) در صدر فهرست دارایی‌هایبه سرقت رفته قرار دارد.

در پی این حمله، ۸۹۳/۸ میلیارد توکن SHIB (ارزشی معادل تقریباً ۳۳/۴ میلیون دلار داشتند) دزدیده شد

دزدیده شدن ۲۰۰ میلیون دلار رمزارز از صرافی بیت مارت

برخی از توکن‌های به سرقت رفته از صرافی بیت مارت:

سایتاما (SAITAMA)، Dogelon Mars (ELON) و Akita Inu (AKITA) نیز جزو بیش از ۲۰ ارز دیجیتالی بودند که از بیت‌مارت به سرقت رفتند.

بعداً، PeckShield اعلام کرد که ۹۵ میلیون دلار توکن مبتنی بر زنجیره هوشمند Binance هم سرقت شده است. SafeMoon (SAFEMOON) تقریباً نیمی از این مبلغ را به خود اختصاص داد و هکر ۲۹/۴ تریلیون توکن (۴۳/۸ میلیون دلار) به جیب زد.

بیت‌مارت در بیانیه‌ای این نقض امنیتی را پذیرفته و مدعی شده که تنها درصد کمی از کل دارایی‌هایش تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته است.

دزدیده شدن ۲۰۰ میلیون دلار رمزارز از صرافی بیت مارت

به گفته شلدون شیا (Sheldon Xia) بیت‌مارت هنوز روش‌های احتمالی که از طریق آن‌ها مورد حمله قرار گرفته را اعلام نکرده است. همچنین مشخص شده که مهاجم قبلاً با کمک سرویس ترکیبی مبتنی بر اتریوم Tornado.cash شروع به برداشت وجوه دزدیده شده خود کرده است.

طبق گزارش CoinGecko، بیت‌مارت از نظر حجم معاملات در بین ۲۰ صرافی برتر قرار دارد.

منبع: u.today

شیبا اینو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.