افزایش ۳۰ درصدی آدرس‌های فعال بیت کوین

افزایش آدرس‌های فعال بیت‌کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

همزمان با آغاز روند صعودی جدید بازار کریپتوکارنسی‌ها، کاربران بیشتری به معامله برترین رمزارز این حوزه، یعنی بیت کوین روی آورده‌اند.

در همین راستا اطلاعات ارائه شده توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین، Glassnode، نشان می‌دهند که تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین در هفته آخر ماه ژوئیه رشم چشم‌گیری داشته است؛ این آدرس‌ها با یک رشد ۳۰ درصدی، از ۲۵۰ هزار به ۳۲۵ هزار کاربر رسیده‌اند.

با توجه به شاخص میانگین متحرک نمایی هفت روزه در Glassnode، این رشد بزرگ‌ترین جهشی است که پس از کاهش ۴۱ درصدی تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین و رسیدن از ۴۲۵،۰۰۰ آدرس در ماه ژانویه (دی ۹۹) به زیر ۲۴۵،۰۰۰ آدرس در اوایل ژوئیه (تیر ۱۴۰۰)، ثبت شده است. Glassnode همچنین اظهار داشت که میزان کنونی آدر‌س‌های فعال بیت کوین به اندازه‌‌ی ژوئیه سال ۲۰۲۰ (تیر ۹۹) است، یعنی زمانی که قیمت این رمزارز حدود ۱۱,۳۰۰ دلار بود.

همزمان با افزایش تعداد کاربران فعال بیت کوین، سرمایه گذاران این رمزارز نیز در اواخر ماه ژوئیه (مرداد)، به جمع‌آوری بیت کوین بیشتری روی آورده‌اند.

اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل Santiment نشان می‌دهد که میزان بیتکوین ذخیره شده در آدرس‌های بزرگ (حاوی ۱۰۰ الی ۱۰,۰۰۰ BTC)، تا روز ۱ آگوست (۱۰ مرداد)، به ۹/۲۳ میلیون بیت کوین (۳۶۴ میلیارد دلار) رسید، که این عدد برای سرمایه‌گذاران بزرگ بیتکوین یک رکورد جدید است. گفتنی است که رکورد قبلی درست یک هفته قبل از رسیدن بیتکوین به سطح ۶۴ هزار دلار، یعنی در ۵ آوریل (۱۶ فروردین)، ثبت شد.

Santiment خاطرنشان کرد:

این آدرس‌ها در چهار هفته گذشته حدود ۱۷۰،۰۰۰ بیت کوین دیگر را جمع آوری کرده‌اند. پیش از این در دسامبر ۲۰۲۰ (دی ۱۳۸۸)، یعنی کمی قبل از شروع بازار گاوی سال ۲۰۲۱ و جهش ناگهانی قیمت بیتکوین از سطح ۲۹ هزار دلار به ۴۰/۰۸ هزار دلار، شاهد چنین رشدی بودیم.

قیمت بیت کوین

پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ۲۲ جولای (۳۱ تیر) اعلام کرد که این شرکت دارای بیتکوین است، قیمت این رمزارز پیوسته در حال افزایش بوده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.