تحلیل قیمت ۴ آلت کوین صعودی ETH،NEAR،MANA،LEO

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

رشدهای اخیر بیت کوین جان تازه‌ای به بازار رمزارزها داد. در این میان ۴ آلت کوین ETH ،NEAR ،MANA ،LEO چارت تکنیکال جذابی تشکیل داده‌اند که تحرکات آتی آن‌ها می‌تواند سود‌های کوتاه مدت خوبی را به سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال بدهد. با بیتستان در تحلیل چارت این ۴ آلت کوین پر سود بازار ارزهای دیجیتال همراه باشید.

تحلیل تکنیکال اتریوم

تحلیل روزانه اتریوم

براساس شاخص میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰روزه‌، اتریوم در تاریخ ۴ فوریه (۱۵بهمن ۱۴۰۰) توانست بالاتر از قیمت ۲۸۳۹ دلار تثبیت شود. درحال‌حاضر اتریوم به سقف کانال نزولی برخورده کرده است که یک ناحیه مقاومتی قوی برای اتریوم به حساب می‌آید و محدوده‌ی خوبی برای ورود خرس‌های بازار بحساب می‌آید تا قیمت بازار را دوباره به کف کانال برگردانند.

اگر قیمت اتریوم از محدوده‌ی حمایتی و شاخص میانگین متحرک ساده دچار ریزش شود، نشانه‌ی فعالیت‌های خرس‌ها (Bears) در بازار است. در این صورت قیمت می‌تواند اول به میانگین متحرک ساده ورود کند و بعد روی قیمت ۲۶۵۲ دلار فرود بیاید.

وقوع این ریزش و بازیابی دوباره قیمت، سیگنال ورود دوباره‌ی گاوها (Bulls) به اتریوم است که منتظر ورود در قیمت‌های پایین‌تر هستند. در اینصورت گاوها می‌توانند قیمت را به بالای محدوده‌ی قبلی برسانند که به تغییر روند اتریوم به یک روند صعودی منجر می‌شود. در صورت شکست زیر قیمت ۲۶۵۲ می‌توانیم انتظار داشته باشیم قیمت چندروز دیگر در کانال نزولی در نوسان باشد.

اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل تکنیکال اتریوم تایم فریم ۴ ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته شاهد یک کانال صعودی در چارت اتریوم هستیم. شاخص‌های میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه و میانگین متحرک ساده همدیگر را به سمت بالا قطع کرده‌اند. بنظر می‌رسد که گاوها کنترل روند را در دست دارند زیرا شاخص مقاوت نسبی در محدوده‌ی مثبت قرار دارد.

اگر گاوها بتوانند قیمت را از کانال ۴ ساعته خارج کنند می‌توانیم انتظار داشه باشیم که شتاب رشدهای اتریوم تا محدوده‌ی ۳۴۰۰ دلار بیشتر از پیش شود. در این محدوده‌ی بخاطر وجود مقاومت استاتیکی می‌توانیم شاهد ورود خرس‌ها باشیم. در صورت شکست قیمت زیر میانگین متجرک ساده‌ی ۲۰ روزه، ریزش اتریوم به کف کانال ۴ ساعته دور از انتظار نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال NEAR

تحلیل روزانه نیر پروتکل NEAR

رمزارز NEAR در ۱۵ بهمن به حمایت روانی ۹.۵ و ۱۰ دلار رسید و با وجود تلاش‌های خرس‌های بازار، قیمت روی ۱۲.۵ دلار در محدوده‌ی میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه تثبیت شد. بعد از این قیمت به ۱۴ دلار رسیده، در صورتی که گاوها در ادامه‌ی مسیر هم با این رمزارز همراهی کنند قمیت ۱۵.۰۵ دلار هدف بعدی این رمزارز بوده و سپس سطح 61.8 درصد فیبوناچی در قیمت ۱۶.۳۶ دلار مقصد بعدی آن خواهد بود.

برعکس، اگر روند را خرس‌ها در دست بگیرند می‌توانند قیمت را تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بکشند. در صورت وقوع این سناریو، و افزایش فشار فروش خرس‌ها می‌توان انتظار داشت که NEAR بار دیگر حمایت روانی ۱۰ دلار را لمس کند.

NEAR در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل ۴ساعته نیر پروتکل NEAR

در تایم فریم‌ ۴ ساعته این رمزارز شاهد تشکیل یک مثلث متقارن هستیم که در اکثر مواقع بعنوان یک الگوی ادامه‌دهنده در بازار عمل می‌کند، اما در کمال تعجب در تایم فریم ۴ ساعته NEAR بصورت یک الگوی معکوس‌کننده ظاهر شده است.

درحال حاضر بازیابی قیمت با مقاومت سخت میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰روزه در چالش است. اگر قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه برگردد، نشانه‌ی خواست گاوهای بازار برای خرید در قیمت‌های پایین‌تر است. این مسئله احتمالا امکان شکست میانگین متحرک ساده ۲۰۰روزه را تقویت می‌کند و قیمت را به ۱۶.۳۶ دلار پیش‌بینی شده خواهد رساند.

تحلیل تکنیکال MANA

تحلیل تکنیکال مانا MANA روزانه

Decentraland (MANA) شاخص میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه را در قیمت ۲.۷۰ در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) شکسته است. اما در میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه دچار شکست شده است. خرس‌ها تلاش کرده‌اند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند اما موفق نشدند. بنابراین محدوده هم بعنوان حمایت می‌تواند عمل کند.

حرکت صعودی بار دیگر از سرگرفته شده و گاوها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰روزه رسانده‌اند. اگر که گاوها قیمت را بالاتر از این شاخص حفظ کنند،‌ این رمزارز می‌تواند حتی بالاتر از قیمت ۴ دلار را هم ببیند.

در غیر اینصورت اگر قیمت میانگین متحرک را به سمت پایین بشکند نشانه‌ی فروش سنگین‌ خرس‌های بازار است که می‌تواند قیمت را تا محدوده‌ی میانگین متحرک ساده ۲۰۰روزه ریزش کند که محدوده‌ی ۲ دلار را شامل می‌شود.

MANA در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل ۴ساعته ماناMANA

در تایم فریم‌های پایین‌تر این رمزارز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. در تایم فریم ۴ساعته میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰ روزه و میانگین متحرک ساده به سمت بالا قطع شده اند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در محدوده‌ی خرید شدید (OverBought) قرار گرفته و گاوها روند را محکم در دست دارند.

اما خریداران در قیمت ۳.۴۰ دلار احتمالا با یک مقاومت قوی روبه‌ٰرو است و ۴ دلار نیز یک مقاومت روانی و پیوتی مهم بحساب می‌آید. این دید خوشبینانه در صورت برگشت قیمت از سطح فعلی دیگر صادق نخواهد بود و قیمت ۲.۴۰ حمایتی خواهد بود که در صورت شکسته شدن میانگین متحرک MANA، می‌تواند آن را ببیند.

تحلیل تکنیکال LEO

تحلیل رمزارز لئو LEO

UNUS SED LEO (LEO) الگوی مثلث صعودی را در قیمت ۳.۹۲ دلار با تمام تلاش‌های خرس‌های بازار کامل کرده است که به معنی در داست داشتن روند توسط گاوها است.

قیمت در ۴ فوریه (۱۵ بهمن ۱۴۰۰) سقف تاریخی جدیدی در قیمت ۵.۴ دلار ثبت کرد که منجر به سیو سود معامله‌گران این رمزارز شد. در نتیجه پول‌بک بوجود آمده شاخص مقاومت نسبی را از محدوده‌ی فشار فروش خارج کرد.

بطور معمول اصلاحات یک روند صعودی زیاد دوام نمی‌آورند و خریدهای سنگین روی روندهای صعودی اتفاقی دور از انتظار نیست. همین اتفاق در چارت رمزارز LEO هم رخ داده و گاوهای بازار قصد دارند قیمت را به بالای محدوده‌ی ۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت آن‌ها مقاومت روانی ۶ دلاری دور از دسترس نیست. در این بین خرس‌ها هم بیکار ننشسته‌اند و در صورت در دست گرفتن روند می‌توانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰روزه برسانند.

LEO در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل تایم فریم ۴ساعته لئو LEO

در تایم فریم ۴ ساعته این رمزارز موفق شده است از محدوده‌ی میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰روزه با قدرت دفاع کند و گاوها قصد تثبیت قیمت در بالای مقاومت روانی ۴ دلار را دارند. در صورت موفقیت سقف تاریخی دوباره لمس خواهد شد.

در صورت شکست سطح میانگین متحرک نمایی (EMA) فعلی، احتمالا اکثر معامله‌گران سیو سود خواهند کرد که منجر به ریزش بیشتر قیمت خواهد شد. در صورت رسیدن به زیر سطح ۴.۳۸ دلار قیمت روی ۴.۲۰ دلار فرود خواهد آمد.

منبع: Cointelegraph

اتریوم مانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.