تحلیل قیمت بیت‌ کوین کش، فایل‌کوین و متیک (۱۴ خرداد)

تحلیل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

 

با کاهش قیمت بیت‌کوین، پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی رمزارزها در مسیر نزولی قرار دارند. بیت‌ کوین در یک هفته گذشته سطح قیمتی ۳۸ هزار دلار را از دست داده و امروز ۱۴ خرداد نیز به کانال ۳۶ هزار دلار سقوط کرده است. همزمان با کاهش قیمت اولین رمزارز برتر بازار، برخی از رمزارزها مانند بیت‌ کوین کش و متیک نیز کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. با این همه، بیت‌کوین کش و متیک نوسانات قیمتی کمی داشته‌اند و به نظر می‌رسد اصلاح قیمت آن‌ها برای قرارگیری در مسیر صعودی است. از سوی دیگر، قیمت فایل‌کوین در حال رشد است. با وجود افزایش قیمت فایل‌کوین، فشار فروش این رمزارز نگرانی‌هایی را برای تریدرها ایجاد کرده است.

تحلیل قیمت بیت‌کوین‌ کش (Bitcoin Cash)

 

اگرچه بیت‌کوین کش (BCH)، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹ درصد کاهش قیمت داشته است، به نظر می‌رسد در حال بازگشت قیمت است. محدوده قیمتی بیت‌کوین کش در حال حاضر بین  ۶۲۰ دلار و ۷۲۰ دلار است.

 

نمودار بیت‌کوین کش

 

با نگاه به نمودار ۴ ساعته قیمت بیت‌کوین کش متوجه خواهیم شد که قیمت این دارایی دیجیتال در هفته گذشته نوسان نداشته است. نمودار ۴ ساعته نشان‌دهنده این است که طبیعت منقبض شده باند بولینگر  (Bollinger Bands) در قیمت بیت‌کوین کش برجسته شود. 

گفتنی است باند بولینگر، یکی از  ابزارهای تحلیل تکنیکال است که با ترسیم یک مجموعه خط تشکیل می‌شود، مجموعه‌ای از خطوط که شامل دو انحراف معیار  و یک میانگین متحرک ساده می‌شوند. باند بولینگر  که توسط شخصی به نام جان بولینگر ابداع شده،  نوسانات قیمت در بالا و پایین میانگین متحرک ساده را می‌سنجد. 

با افزایش نوسانات، قیمت بیت‌کوین‌کش ممکن است در محدوده ۴۶۰ دلار و ۵۵۶ دلار قرار گیرد و میزان فروش این رمزارز بیشتر شود. با این همه، احتمال افزایش قیمت این رمزارز نیز وجود دارد. در صورتی که مقدار خرید بیت‌کوین کش افزایش یابد و میزان فروش آن کاهش یابد، پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت‌کوین کش به ۹۰۰ دلار برسد و رکورد قیمتی تازه‌ای را ثبت کند.

 

 تحلیل قیمت فایل‌کوین (Filecoin)

 

فایل‌کوین (FIL)، در یک هفته گذشته قیمتی تثبیت شده داشت و سپس با شکست مقاومت ۷۷/۳ دلار، این رمزارز تغییرات قیمتی روبه‌رشدی را تجربه کرد. قیمت این رمزارز در ۲۴ ساعت اخیر، بیش از ۳۴٪ رشد داشته و در زمان نگارش این تحلیل ۸۸/۵ دلار است.

با اینکه قیمت فایل‌ کوین افزایش قابل توجهی داشته، اما هنوز به سطح قیمتی ۹۸ دلار نرسیده است. بالاترین قیمت این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷/۰۹ دلار بوده است. تحلیل‌گران بر این باور هستند که پس از عبور از سطح حمایتی ۸۵ دلار، شاهد رشد بیشتر قیمت این رمزارز خواهیم بود. 

 

نمودار فایل کوین

 

اگرچه بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند گذر از سطح حمایتی ۸۵ دلار به معنای افزایش قیمت و شیب مثبتی را شاهد هستیم، برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که عبور از سطح حمایتی ۸۵ دلار با  اصلاح قیمت همراه خواهد بود.

در صورتی که قیمت فایل‌کوین از سطح حمایتی ۸۵ دلار پایین‌تر بیاید، احتمال اصلاح قیمت و ریزش افزایش یافته و سطح حمایتی بعدی ۷۵ دلار خواهد بود.

 

تحلیل قیمت متیک (MATIC)

 

رمزارز پالی‌گان که با نام متیک شناخته می‌شود، در روزهای گذشته با قیمت حدودی ۱/۷۵ دلار و ۱/۹۸ دلار معامله می‌شد. این رمزارز در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۱۱٪ کاهش قیمت داشته و نواحی حمایتی آن تغییر کرده‌اند. سطح حمایتی قیمت متیک در حال حاضر بین ۱/۴۸ دلار و ‍۱/۵۱ دلار هستند. 

 

نمودار متیک

 

به نظر می‌رسد میزان فروش متیک در یک روز گذشته افزایش یافته و فشار فروش به کاهش شدید قیمت این رمزارز انجامیده است. با این همه، برخی تحلیل‌گران امیدوارند قیمت متیک از سطوح حمایتی پایین‌تر نیاید.

با ادامه روند کاهش قیمت، پیش‌بینی می‌شود قیمت متیک به ۱/۲۴ دلار و حتی ۰/۹۶ دلار کاهش یابد. 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.