تحلیل قیمت لایت کوین، فایل کوین، توکن FTX و آیوتا (دوشنبه ۱۵ شهریور)

تحلیل قیمت لایت کوین، فایل کوین، توکن FTX و آیوتا (دوشنبه ۱۵ شهریور)
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

همزمان با روند صعودی بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز به پیروی از برترین آلت کوین بازار، اتر، در حال پیشروی هستند. اتر در روز ۱۳ شهریور (۴ سپتامبر) توانست سطح ۴۰۰۰ دلار را تاچ کند. پس از این اتفاق میزان تسلط اتر بر بازار به بالای ۲۰٪ درصد رسید، در حالی که دامیننس بیت کوین تا سطح ۴۱/۱ درصد کاهش یافته است. در ادامه به تحلیل تکنیکال ۴ ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)، فایل کوین (FIL)، توکن FTX و آیوتا (IOTA) که ممکن است در روزهای پیش رو عملکرد قابل توجهی داشته باشند می‌پردازیم.

تحلیل قیمت لایت کوین (LTC)

گاوها در تلاشند تا قیمت لایت کوین را به بالای مقاومت ۲۲۵/۳۰ دلاری سوق دهند و در همان ناحیه نیز حفظ کنند. اگر آن‌ها موفق شوند، یک الگوی کف گرد (rounding bottom) کامل می‌شود که زمینه ساز روند صعودی جدید است.

قیمت لایت کوین

دنباله بلند روی نمودار کندل استیک لایت کوین در روز ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) نشان می‌دهد که  فشار فروش در نزدیکی مقاومت بالاسری زیاد بوده است اما نکته مثبت این است که گاوها میدان را خالی نکردند و دست  از تلاش برنداشتند. آنها دوباره تلاش می‌کنند تا مقاومت‌های پیش رو را پشت سر بگذارند.

  • اگر آنها بتوانند نمودار را بالای سطح ۲۲۵/۳۰ دلار نگه دارند، لایت کوین وارد یک روند صعودی با تارگت ۳۰۰ و سپس ۳۴۷/۳۰ دلار می‌شود. در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸۴ دلار) صعودی است و شاخص RSI نیز در منطقه اشباع خرید قرار دارد و می‌توان گفت قیمت لایت کوین فعلا در دست گاوها است.
  • اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش برگردد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

تحلیل قیمت لایت کوین (LTC)

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها تلاش کردند تا روند صعودی لایت کوین را در سطح مقاومت ۲۵۵/۳۰ دلاری متوقف کنند اما گاوها تسلیم نشدند. این موضوع نشان دهنده هجوم خریداران در سطوح پایین قیمتی است.

شیب هر دو میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص RSI نیز در منطقه اشباع خرید قرار دارد در نتیجه می‌توان گفت بازار لایتکوین فعلا در دست گاوها است. با یک برک اوت و بسته شدن قیمت بالای سطح  ۲۵۵/۳۰ دلار، زمینه برای رالی این رمزارز تا سطح ۲۵۰/۴۰ دلار فراهم می‌شود. با این حال با شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، روند قیمت لایت کوین ضعیف می‌شود.

تحلیل قیمت فایل کوین (FIL)

توکن FIL دیروز به بالای سطح مقاومت ۹۸ دلاری رسید و یک الگوی کف گرد را تکمیل کرد؛ این موضوع نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید با تارگت ۱۵۶ دلار است.

تحلیل قیمت فایل کوین (FIL)

در نمودار روزانه بالا می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۹ دلار) صعودی است و شاخص RSI به بالای سطح ۸۱ رسیده است. این اتفاق نشان دهنده احتمال تغییر روند است. معمولا پس از شکسته شدن سطح مقاومتی یک الگو، مجددا شاهد تاچ شدن سطح شکست هستیم؛ بنابراین ممکن است قیمت FIL مجددا تا سطح ۹۸ دلار بریزد.

  • اگر گاوها از سطح ۹۸ دلار دفاع کنند و اجازه ریزش بیشتر ندهند، توکن FIL می‌تواند وارد روند صعودی جدیدی شود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح ۹۸ دلار برسانند و در همان ناحیه نیز نگه دارند ممکن است قیمت این ارز دیجیتال تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بریزد.

در صورتی که نمودار از این سطح یک جهش ناگهانی داشته باشد، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای مقاومت بالاسری برسانند و روند صعودی را آغاز کنند. در مقابل نیز خرس‌ها برای در دست گرفتن اوضاع باید قیمت ارز دیجیتال FIL را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند.

تحلیل قیمت فایل کوین (FIL)

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که فعلا بازار فایل کوین در دست گاوها است. در این شرایط شاخص RSI به عمق ناحیه اشباع خرید وارد شده که نشان دهنده احتمال اصلاح یا تحکیم جزئی قیمت در کوتاه مدت است.

  • اگر گاوها تسلیم نشوند، نشان می‌دهد که تریدرها اقدام به رزرو سود نمی‌کنند زیرا انتظار دارند روند صعودی بیشتر ادامه داشته باشد. در این شرایط احتمال دارد که روند صعودی مجددا آغاز شود.
  • در مقابل نیز خرس‌ها احتمالا تلاش می‌کنند تا قیمت FIL را به زیر سطح ۹۸ دلار بکشانند.

تحلیل قیمت اف تی ایکس (FTT)

ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTT) در روز ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور) رکورد قبلی یعنی سطح ۶۳/۱۳ دلار را شکست و روز بعد به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۷۰/۷۲ دلار رسید. البته گاوها نتوانستند قیمت را بالای سطح برک‌اوت ۶۳/۱۳ دلاری حفظ کنند.

تحلیل قیمت اف تی ایکس (FTT)

این موضوع نشان می‌دهد که خرس ‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و سعی دارند تا روند صعودی را متوقف کنند. واگرایی منفی در نمودار شاخص RSI نشان می‌دهد که احتمالا مومنتوم روند صعودی توکن FTT کاهش یافته است.

  • در این شرایط اگر خرس‌ها قیمت ارز دیجیتال اف تی ایکس را به زیر سطح ۵۷/۹۳ دلار بکشانند، ممکن است شاهد ریزش قیمت FTT تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۳ دلار) باشیم.
  • یک جهش ناگهانی از این سطح نشان دهنده هجوم خریداران در سطوح پایین قیمتی است. در این شرایط خریداران مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت توکن FTT را از محدوده مقاومت ۶۳/۱۳ دلار به ۷۰/۷۲ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت این رمزارز ممکن است به ۸۴ دلار برسد.

اگر نمودار FTT به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

تحلیل قیمت اف تی ایکس (FTT)

در نمودار چهار ساعته FTT یک الگوی مثلث نزولی (descending triangle) تشکیل شده که با شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح ۵۹ دلار کامل می‌شود. هدف این الگوی نزولی سطح ۴۷/۵۰ دلار است. مسطح بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI درست بالای نقطه میانی‌اش نشان دهنده این است که گاوها و خرس‌ها هیچ کدام فعلا بر دیگری برتری ندارند.

اگر خریداران قیمت FTT را به بالای خط روند نزولی برسانند و در همان سطح حفظ کنند، این روند نزولی رخ نخواهد داد و در این شرایط  ممکن است قیمت FTT به ۶۵ دلار و ۷۰/۷۲ دلار برسد. با یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای این سطح روند صعودی بعدی ممکن است آغاز شود.

تحلیل قیمت آیوتا (IOTA)

 قیمت آیوتا (MIOTA) با یک جهش ناگهانی در روز ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور) از سطح  ۰/۹۶ دلار، در ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) به ۲/۰۸ دلار رسید. این روند صعودی باعث شد شاخص RSI به بالای سطح ۸۲ برسد.

تحلیل قیمت آیوتا (IOTA)

ارز دیجیتال MIOTA در حال حاضر شاهد رزرو سود است و ممکن است تا سطح فیبوناچی ۳۸/۲ درصدی (۱/۶۴ دلار) بریزد. یک جهش قوی از این سطح نشان می‌دهد که تریدرها با هر بار ریزش قیمت اقدام به خرید می‌کنند.

  • در این شرایط گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت آیوتا را به بالای سطح ۲/۰۸ دلار برسانند. در صورت موفقیت آن‌ها، قیمت IOTA می‌تواند به ۲/۴۰ و سپس ۲/۷۶ دلار برسد.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها نمودار را به زیر سطح ۱/۶۴ دلار بکشانند و در همین ناحیه حفظ کنند، حمایت بعدی ناحیه بین فیبوناچی‌های اصلاحی ۵۰ درصدی در سطح ۱/۵۱ دلار و ۶۱/۸ درصدی در سطح ۱/۳۸ دلار است. اصلاح عمیق‌تر می‌تواند شروع روند صعودی بعدی را به تاخیر بیندازد.

تحلیل قیمت آیوتا (IOTA)

دنباله بلند روی نمودار چهار ساعته و بالای مقاومت روانی ۲ دلاری نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا از این سطح دفاع کنند. با رزرو سود تریدرها ممکن است قیمت IOTA تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بریزد و این سطح احتمالا به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهد کرد.

  • اگر نمودار از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی انجام دهد، می‌توان گفت که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است و گاوها هنگام افت قیمت اقدام به خرید می‌کنند. در این شرایط خریداران تلاش می‌کنند با افزایش قیمت بالای سطح ۲/۰۸ دلار، روند صعودی را از سر بگیرند.
  • در مقابل نیز شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اولین نشانه از ضعیف شدن روند آیوتا است و در این شرایط زمینه برای ریزش قیمت تا سطح ۱/۵۰ دلار فراهم می‌شود.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.