تحلیل قیمت رمزارزهای آدا، سولانا، متیک و کلیتن (۷‌ تیر)

این چهار آلت‌کوین را در روزهای آتی زیر نظر داشته باشید!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ تیر ۱۴۰۰

با وجود قرمز بودن نمای بازار کریپتوکارنسی‌ها در روزهایی که گذشت، از روز گذشته روند اکثر آلت کوین‌های بزرگ بازار افزایشی شده است. در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت ۴ آلت کوین برتر بازار که ممکن است این هفته عملکرد قابل توجهی داشته باشند، پراخته‌ایم.

تحلیل قیمت آدا (ADA)

رمزارز آدا در ۱ تیر (۲۲ ژوئن)، از سطح حمایت ۱ دلاری یک جهش ناگهانی داشت که نشان‌دهنده هجوم خریداران در این سطح است. با این حال در ۳ و ۴ تیر (۲۴ و ۲۵ ژوئن) گاوها نتوانستند نمودار آدا را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۳۹ دلار) سوق دهند. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها با تمام قوا در حال دفاع از این سطح مقاومت هستند.

قیمت آدا

با توجه به نزولی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی، می‌توان گفت که فعلا خرس‌ها بازار این آلتکوین را در دست دارند.

  • در صورتی که خرس‌ها قیمت آدا را به زیر سطح ۱ دلاری بکشانند و در همان ناحیه حفظ کنند، ممکن است شاهد لیکوئید شدن تریدرهای زیادی باشیم که پوزیشن‌های لانگ گرفته بودند. این اتفاق می‌تواند باعث ریزش قیمت آدا تا ۰/۶۸ و سپس ۰/۴۰ دلار شود.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند قیمت آدا را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سوق دهند، می‌توان گفت که روند قیمتی در کوتاه مدت به نفع گاوها تغییر کرده است. در این شرایط قیمت ADA می‌تواند تا سطح ۱/۶۰ دلار و سپس مقاومت قوی ۱/۹۴ دلاری رشد کند.

کاردانو

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک مسطح شده و شاخص RSI نیز در نزدیکی نقطه میانی‌اش قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که فشار فروش آدا در حال کاهش یافتن است.

  • اگر گاوها بتوانند قیمت آدا را به بالای سطح ۱/۴۰ دلار برسانند، احتمالا این آلت کوین تا سطح ۱/۶۰ و‌سپس ۱/۸۸ دلار رشد خواهد کرد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار آدا از سطوح فعلی‌اش یعنی ۱/۴۰ دلار برگردد و به زیر ۱/۲۰ دلار برسد، یعنی در سطوح بالاتر تریدرهای کمی اقدام به خرید کرده‌اند. در این شرایط قیمت آدا تا سطح حمایت مهم ۱ دلاری می‌ریزد.

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

دنباله بلندی که در نمودار کندل استیک سولانا در ۱ تیر (۲۲ ژوئن) ثبت شده است نشان می‌دهد که تریدرها با تمام قوا از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۲۰ دلار) دفاع می‌کنند. با این حال این رالی کمکی نتوانست قیمت سولانا را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳ دلار) سوق دهد و این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها به هنگام افزایش قیمت اقدام به فروش می‌کنند.

قیمت سولانا

در حال حاضر خریداران در تلاشند تا در سطح ۲۶/۶۵ دلار یک الگوی کف‌های بالاتر (higher low) تشکیل دهند. اگر آن‌ها بتوانند قیمت SOL را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سوق دهند و در همان ناحیه نیز حفظ کنند، این آلت کوین وارد یک روند صعودی شده که تا خط روند نزولی (downtrend line) و سپس سطح ۴۴ دلار ادامه خواهد داشت. با این حال نزولی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI در منطقه منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها برنامه دیگری دارند.

  • آن‌ها تلاش خواهند کرد تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند و قیمت را به زیر سطح ۲۶/۶۵ دلار بکشانند. در صورت شکسته شدن این سطح حمایت مهم، قیمت SOL تا سطح ۲۱/۱۰ دلار سقوط خواهد کرد.
  • از طرفی نیز در صورتی که نمودار از این سطح حمایت یک جهش ناگهانی داشته باشد، می‌توان گفت که گاوها با افت قیمت اقدام به خرید می کنند. در این شرایط قیمت رمزارز سولانا در چند روز آینده بین سطوح ۲۱/۱۰ الی ۴۴ دلار نوسان خواهد داشت.

قیمت سولانا

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح است و شاخص RSI نیز در نزدیکی نقطه میانی‌اش قرار دارد و این موضوع نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر نمودار سولانا به بالای سطح ۳۳ دلار برسد روند به نفع گاوها تغییر خواهد کرد.

  • در این شرایط زمینه برای رشد قیمت سولانا تا خط روند نزولی و سپس سطح ۴۲ دلار فراهم خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح فعلی‌اش یا سطح ۳۳ دلار برگردد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر حمایت ۲۶/۶۵ دلاری برسانند. در این شرایط بازار سولانا به دست خرس‌ها می‌افتد.

تحلیل قیمت متیک (MATIC)

رمزارز پالی‌گان در چند روز گذشته زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۲۹ دلار) قرار داشت اما نشانه مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند این رمزارز تا کف قیمتی ثبت شده روز ۲ خرداد (۲۳ می) یعنی سطح ۰/۷۴ دلار سقوط کند. این موضوع نشان دهنده کم بودن فروشندگان در سطوح فعلی است.

قیمت متیک

اگر گاوها مجددا وارد بازی شوند و بتوانند قیمت MATIC را به بالای خط روند نزولی سوق دهند، احتمالا فاز اصلاح قیمت این رمزارز به پایان خواهد رسید. در این شرایط قیمت رمزارز ماتیک می‌تواند تا سطح ۱/۷۱ و سپس مقاومت روانی ۲ دلاری رشد کند.

  • با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت پالی‌گان را به زیر سطح ۰/۹۲ دلار بکشانند، احتمالا شاهد سقوط این رمزارز تا ناحیه حمایتی ۰/۷۴ الی ۰/۶۸ دلار باشیم.
  • در این شرایط احتمالا گاوها از سقوط بیشتر قیمت جلوگیری کنند و با یک جهش ناگهانی نمودار می‌توان گفت که در سطوح پایین اقدام به خرید کرده‌اند. در این صورت گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت رمزارز ماتیک را به بالای خط روند نزولی سوق دهند.

قیمت متیک

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که خرس‌ها با تمام قوا از خط روند نزولی دفاع می‌کنند. از طرفی نیز نزولی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI در ناحیه منفی نشان دهنده برتری خرس‌ها است.

  • در صورتی که قیمت متیک به زیر سطح ۱ دلار برسد، این آلت کوین می‌تواند تا سطح ۰/۹۲ دلار سقوط کند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح ۱ دلار برگردد، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای خط روند نزولی سوق دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند احتمال رسیدن قیمت MATIC به بالای سطح ۱/۲۵ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت کلیتن (KLAY)

در روزهای گذشته رمزارز KLAY زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۰۲ دلار) قرار داشت. اما واگرایی مثبت در نمودار شاخص RSI نشان می‌دهد که ممکن است به زودی فروشندگان قدرت خود را از دست بدهند.

قیمت کلیتن

اگر گاوها موفق شوند قیمت کلیتن را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سوق دهند و در همان ناحیه نگه دارند، ممکن است روند به نفع آن‌ها تغییر کند. با این حال خرس‌ها به راحتی تسلیم نخواهند شد و تلاش خواهند کرد تا روند بهبود قیمت را در ناحیه ۱/۲۴ الی ۱/۲۹ دلار متوقف کنند.

  • اگر قیمت از این ناحیه برگردد ولی به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نرسد، می‌توان گفت که گاوها سعی دارند تا بازار این رمزارز را در دست بگیرند. شکست این ناحیه مقاومتی می‌تواند توجه خریداران را به خود جلب کند و زمینه را برای رسیدن قیمت کلیتن به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۱/۵۱ دلار) فراهم کند. با شکستن و بسته شدن قیمت بالای این سطح می‌توان گفت که روند نزولی کوتاه مدت به پایان رسیده است.
  • با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت KLAY را به زیر سطح ۰/۷۲ دلار بکشانند، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد.

قیمت کلیتن

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که رمزارز KLAY در حال حاضر در یک کانال نزولی قرار دارد. با این که گاوها قیمت را به بالای این کانال و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه هدایت کرده‌اند اما نتوانسته این جایگاه را حفظ کنند.

  • اگر گاوها بتوانند نمودار قیمت KLAY را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و در همان ناحیه نگه دارند، ممکن است این آلت کوین مجددا تلاش کند تا به بالای این کانال نزولی و سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، رمزارز KLAY وارد یک روند صعودی جدید با تارگت ۱/۶۲ دلار خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار کلیتن به زیر سطح ۰/۸۶ دلار برسد، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح ۰/۷۲ دلار بریزد.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستانخرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.