شرکت سعودی ارامکو استخراج بیت‌ کوین را تکذیب کرد

استخراج رمزارز توسط شرکت نفتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

شرکت سعودی ارامکو (Saudi Aramco)، یکی از شرکت‌های تولید نفت در عربستان سعودی،‌ نسبت به شایعه استخراج بیت‌ کوین واکنش نشان داد. روز گذشته اخباری مبنی بر استخراج بیت‌ کوین توسط شرکت مالتی میلیارد دلاری «سعودی ارامکو» منتشر شده بود و امروز این شرکت این خبر را نادرست خوانده است.

روز یکشنبه خبری مبنی بر ورود شرکت‌‌های بزرگ تولید نفت به حوزه رمزارزها منتشر شده و در این خبر نام شرکت «سعودی ارامکو» نیز آمده است. شرکت «سعودی ارامکو» یکی از ۳ شرکت برتر تولید نفت در جهان است که با توجه به خبرهای منتشر شده به دنیای رمزارزها پیوسته است. با این حال،‌ شرکت «سعودی ارامکو» که یکی از شرکت‌های حاضر در لیست ۵۰۰ شرکت پر سود جهان است این اخبار را فیک نیوز خوانده و در بیانیه‌ای به نارضایتی نسبت به اخبار کذب اشاره کرده است.

شایعات منتشر شده نشان می‌داد که یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی در عربستان صعودی قصد دارد عملیات استخراج رمزارز انجام بدهد و بیت‌کوین استخراج کند. این شایعات با مصاحبه‌ی ری ناصر (Ray Nasser)، ماینر برزیلی بیت‌کوین با کانال یوتیوب Bitconheiros آغاز شد. 

ری ناصر در مصاحبه خود به همکاری با شرکت‌های برتر نفتی اشاره کرده و گفته بود:‌ «ما در حال مذاکره با شرکت ارامکو هستیم. همه‌ی نفت سیاه منطقه متعلق به این شرکت است. این شرکت گازها و منابع غنی زیادی دارد که بخشی از آن‌ها به صورت عمومی منتشر شده‌اند. این شرکت به اندازه کافی قدرتمند است که نیمی از شبکه بیت‌کوین را به تنهایی در اختیار داشته باشد.»

در گزارشی که این ماینر بیتکوین ارائه کرده،‌ شرکت «سعودی ارامکو» از محصولات نفت و گاز خود برای استخراج رمزارزها بهره می‌گیرد و این شرکت می‌تواند به جای تولید محصولات نفتی که از استخراج نفت به دست می‌آید،‌ از این فرایند برای کسب پول استفاده کند.

شرکت «سعودی ارامکو» در بیانیه‌ای به خبرگزاری تریدعربیا (tradearabia) گفت: «گزارشات اخیری که درباره فعالیت‌های استخراج بیتکوین این شرکت منتشر شده، کاملا غلط و نادرست است. ارامکو تایید می‌کند که این شرکت استخراج رمزارز انجام نمی‌دهد.»

این شرکت نفتی به طور کلی تمام شایعات مربوط به استخراج رمزارز را رد کرده و ادعا می‌کند قصد ورود به جهان رمزارز را ندارد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.