رییس‌جمهور آرژانتین موافق پذیرش بیت کوین

آرژانتین بیتکوین می‌پذیرد؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

پذیرش بیت کوین از سوی کشورهای مختلف یکی از مسائلی است که این روزها دغدغه‌ی دولت‌ها شده است. آلبرتو فرناندز (Alberto Fernandez)، رییس‌جمهور آرژانتین در مصاحبه‌ای که با یکی از شبکه‌های محلی این کشور داشت به مسئله‌ی رمزارزها پرداخت. فرناندز که دیدگاهش نسبت به بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده بدبینانه و پر از شک و تردید است، به این نتیجه رسیده که رمزارزها می‌توانند به اقتصاد آرژانتین کمک کنند.

رییس‌جمهور آرژانتین در مصاحبه‌ای که با شبکه فیلو نیوز (Filo.news) داشت، علاوه بر صحبت درباره بیت‌کوین به موضوع ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اشاره کرد. مصاحبه‌کننده از فرناندز پرسید که آیا او حاضر است از ارز دیجیتال بانک مرکزی برای توسعه اقتصاد آرژانتین کمک بگیرد؟ همچنین از رییس‌جمهور آرژانتین پرسیده شد که امکان پذیرش بیت کوین در این کشور آمریکایی وجود دارد؟

از آنجایی که در ماه‌های اخیر بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی تصمیم به پذیرش بیت کوین گرفته‌اند و السالوادور نیز این رمزارز را به‌ عنوان پول رایج کشورش پذیرفته،‌ پیش‌بینی می‌شود دولت آرژانتین نیز از اولین رمزارز بازار برای توسعه اقتصادی این کشور استفاده کند.  

رییس‌جمهور آٰرژانتین در جواب سوالات پی در پی مصاحبه‌کننده خود گفت: «نمی‌خواهم خیلی از این مبحث دور بشوم،‌ ولی دلیلی برای «نه» گفتن وجود ندارد. شاید این راه خوبی برای طی کردن است.»

آلبرتو فرناندز یکی از افرادی است که همواره به بیتکوین و دیگر رمزارزها بدبین و مشکوک بوده است. با موج پذیرش بیت کوین و علاقه‌مندی کشورهای آمریکای لاتین به دارایی‌های دیجیتال، رییس‌جمهور آرژانتین نیز فارغ از تمام شک و تردیدهایش موافق پذیرفتن رمزارزهاست. وی در توضیح گفته‌های خود به مسئله‌ی تحریم‌ها و تورم اشاره می‌کند. به گفته آلبرتو فرناندز، مزیت استفاده از رمزارزها، خنثی‌سازی تورم است.

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوعاتی که در سیاست آرژانتین وجود دارد، تورم است. براساس شاخص جهانی فلاکت که از سوی بلومبرگ منتشر شده، آرژانتین دومین اقتصاد بدبخت در جهان را به خود اختصاص داده است. بلومبرگ در مقاله خود تایید کرده که آلبرتو فرناندز اقتصاد فلاکت‌زده را از مائوریسیو ماکری (Mauricio Macri) رییس‌جمهور پیشین این کشور به ارث برده است. 

داده‌های اقتصادی دولت آرژانتین حاکی از آن است که شاخص تورم در دولت ماکری از ۱۰۰ دلار آغاز شد و اکنون به ۶۶۱ دلار رسیده است.

کنترل شدید در حوزه تبادل ارزها، آرژانتین را به بازار سیاه مبادله ارز تبدیل کرده است. قوانین سخت‌گیرانه دولت آرژانتین سبب شده مردم این کشور برای خرید و فروش ارزهای فیات و رمزارزها مشکلات فراوانی را از سر بگذرانند. این در حالی است که دلار آمریکا پول رایج السالوادور است و بیت‌کوین نیز به زودی در این کشور به عنوان پول رسمی مبادله خواهد شد.

به دلیل مشکلات فراوانی که دولت آرژانتین در خصوص مبادله ارز تجربه می‌کند،‌ رییس‌جمهور این کشور به رمزارزها علاقه نشان داده است. فرناندز بیتکوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال را محافظی احتمالی در برابر تورم دانسته است. رییس‌جمهور آرژانتین امیدوار است بتواند با کمک رمزارزها به اقتصاد این کشور سامان دهد و تورم را به حداقل برساند.

گفتنی است رییس بانک مرکزی آرژانتین نیز هفته گذشته درباره بیت‌کوین مصاحبه کرده است. برخلاف رییس جمهور آرژانتین، میگوئل پسه (Miguel Pesce) رییس بانک مرکزی این کشور گفته: «باور دارم که بیتکوین یک دارایی مالی واقعی نیست و هیچ سودآوری‌ ماندگاری ندارد.» با توجه به نظرات متفاوت مقامات آرژانتین درباره رمزارزها به‌ویژه بیت‌کوین،‌ باید منتظر اخبار بعدی درباره پذیرش بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده در این کشور ماند.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.