بررسی قوانین کیف پول‌ های رمزارزی اپل و گوگل در استرالیا

گوگل پیذ و اپل پی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

دولت استرالیا از تنظیم قوانین جدید و دقیقی در زمینه کیف پول‌ های رمزنگاری شده خبر داد. قانون‌گذاران استرالیا سخت‌گیری‌های زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال و کیف پول‌ های رمزارزی دارند و در عین حال تلاش می‌کنند از این ابزارها برای بهبود اقتصاد این کشور استفاده کنند.

دولت استرالیا در تازه‌ترین اقدام خود قصد دارد قوانین جدیدی را برای پرداخت‌های دیجیتال و خدمات رمزارزی شرکت‌های بزرگ در نظر بگیرد. کیف پول‌ های رمزارزی شرکت‌های اپل و گوگل در لیست دولت استرالیا برای بررسی هستند.

به گفته جاش فریدنبرگ، مسئول خزانه‌داری دولت استرالیا، ایجاد قوانینی برای پذیرش یا عدم پذیرش کیف پول‌های دیجیتالی با دقت زیاد انجام می‌شود. دولت استرالیا نسبت به استفاده از این کیف پول‌های رمزارزی شک و تردید دارد و هنوز تصمیم مشخصی برای پذیرش یا عدم پذیرش آن‌ها نگرفته است.

اپل پی (Apple Pay)، گوگل پی (Google Pay) و وی‌ چت پی(WeChat Pay)، سه سرویس خدمات پرداختی هستند که دولت استرالیا نسبت به تحریم آن‌ها دچار شک و تردید شده است. این سرویس‌های پرداختی در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته‌اند ولی در واقع هیچکدام از آن‌ها به عنوان سیستم‌های پرداختی طراحی نشده‌اند. کشورهای زیادی در دنیا نسبت به پذیرش آن‌ها تردید داشته‌اند، البته لازم به ذکر است که یکی ازاین سیستم‌ها یعنی وی‌چت پی با عنوان یک سیستم پرداختی داخلی کار خود را آغاز کرده و مشکلی با عدم پذیرش در کشورهای دیگر ندارد.  

اگرچه وی چت پی نگران گسترش فعالیت‌هایش در کشورهای دیگر نیست، اما گوگل پی و اپل پی به توسعه خدماتشان در بیشتر کشورهای جهان علاقه‌مند هستند.

خزانه‌دار دولت استرالیا، از قدرت گرفتن سیستم‌های خدمات پرداختی سیلیکون‌ولی ابراز نارضایتی کرد و گفت: «در نهایت،‌ اگر ما کاری برای اصلاح چهارچوب‌های فعلی انجام ندهیم،‌ این سیلیکون‌ولی است که آینده سیستم‌های پرداختی ما را تعیین می‌کند.»

دولت استرالیا گزارشی کلی از سیستم‌های پرداختی جهان تهیه کرده که برخی از آن‌ها خدمات رمزارزی را پوشش می‌دهند. در گزارش دولت استرالیا، به استفاده از خدمات این شرکت‌های پرداختی توصیه شده است. با این همه، دولت استرالیا تصمیم به توسعه یک برنامه استراتژیک با هدف ایجاد یک چهارچوب‌ واحد برای صدور مجوز سیستم‌های پرداخت گرفته است.

اعضای جامعه بلاک‌چین در استرالیا خواستار گسترش سیستم‌های پرداخت رمزارزی در این کشور شده‌اند. به گفته اعضای جامعه بلاک‌چین استرالیا، آن‌ها از نظر سیستم‌های پرداخت ارزهای دیجیتال، همچنین فضای کلی دارایی‌های رمزنگاری شده در رکود قرار دارند.

هرچند جامعه بلاک‌چین استرالیا از فقدان فضای رمزارزی در این کشور خبر می‌دهد، گزارش دولت استرالیا نشان می‌دهد که آن‌ها در حال توسعه خدمات پرداخت با ارزهای دیجیتال از طریق کیف‌ پول‌های دیجیتال هستند.

 

قوانین رمزارزی در حال افزایش است

 

در حال حاضر، بسیاری از رهبران جهانی به دنبال راه‌حل‌هایی برای پرداخت‌های رمزارزی و سیستم‌های تراکنش هستند. کشورهای مختلف سعی دارند راه‌حل‌های خود را از طریق خدمات رمزارزی یا کیف‌پول‌های دیجیتال ارتقا دهند.

این روزها، مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرده که می‌تواند زیرساخت‌های صنعت رمزارزها را به شدت تغییر دهد. دولت آمریکا قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در زمینه ارزهای رمزنگاری شده تدوین کرده که گرچه هنوز تصویب نشده‌اند، نگرانی‌هایی را برای فعالان این حوزه به همراه داشته‌اند.

دولت ژاپن نیز در حال بررسی قوانین سخت‌گیرانه‌ای در حوزه رمزارزهاست. گفتنی است برزیل و آفریقای جنوبی نیز  اظهارات مشابهی را تحت عنوان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ارائه کرده‌اند. هر چند در ظاهر ممکن است این مقررات سختگیرانه برای غول های فناوری مانند اپل و گوگل مفید واقع شود، اما  به فضای رمزارزی آسیب می‌رساند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.