جنت یلن به جنگ کلاهبرداران رمزارزی می‌رود؟

جنت یلن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا که از مخالفان سرسخت بیت‌کوین است، در روزهای اخیر با اصرار یکی از سناتورهای این کشور درباره مبارزه با کلاهبردارن رمزارزی مواجه شده است. آیا جنت یلن با توجه به اصرارهای این سناتور قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در خصوص ارزهای دیجیتال تدوین می‌کند؟

ریک اسکات (Rick Scott)، سناتور و تاجر آمریکایی درخواست خود برای مبارزه با جرایم رمزارزی را برای جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ارسال کرده است. به گفته ریک اسکات، کلاهبرداری‌های رمزارزی در یک سال گذشته ۱۰۰۰٪ بیشتر شده و ۸۰ میلیون دلار خسارت به کاربران وارد کرده‌اند.

با وجود آمار منتشر شده از سوی این سناتور آمریکایی، گزارشی در رویترز منتشر شده که نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰، جرایم رمزارزی کاهش قابل توجهی یافته است.

 

هشدار ریک اسکات به جنت یلن درباره رمزارزها

 

ریک اسکات در نامه‌ای به جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نوشت: «امروز با نگرانی در مورد خطراتی که سرمایه‌گذاران عادی را تهدید می‌کند می‌نویسم، زیرا احتمال کلاهبرداری‌های مرتبط با رمزارزها وجود دارد.»

اسکات دلیل صحبت‌هایش را  کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در چند هفته گذشته دانسته است. 

این سناتور آمریکایی خواستار قانون‌گذاری‌های جدید رمزارزی از سوی خزانه‌داری ایالات متحده شده و علت اصرار خود را حمایت از سرمایه‌گذاران عنوان کرده است.

اگرچه ریک اسکات با نگاه بدبینانه به مسئله رمزارزها پرداخته، خزانه‌داری آمریکا هیچ جوابی به درخواست او نداده است.

با این همه، جنت یلن بارها درباره استفاده از ارزهای رمزنگاری شده و معاملات آن‌ها اظهارنظر کرده است. وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا از مخالفان سرسخت بیت‌کوین و رمزارزهاست؛ او پیش از این اعلام کرده بود که رمزارزها معمولا برای تامین مالی غیرقانونی استفاده می‌شود و از تنظیم مقرراتی در این زمینه خبر داده بود.

قانون‌گذاری و نگرانی دولت‌ها در خصوص رمزارزها به نوسانات قیمتی این ارزهای رمزنگاری شده انجامیده است. گفتنی است دیو جوانز (Dave Jevans)، مدیر سایت تحلیلی CipherTrace در مصاحبه با رویترز، نگرانی دولت‌ها از رمزارزها و قانون‌گذاری‌های اشتباه را عامل افزایش کلاهبرداری‌ها به ویژه در سیستم‌های متمرکز دانسته است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.