راه‌اندازی خدمات رمزارزی PayPal در انگلستان

خدمات پی‌ پل در انگلیس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ شهریور ۱۴۰۰

شرکت خدمات پرداختی پی‌ پل (PayPal) در بیانیه‌ای از گسترش فعالیت‌های رمزارزی خود در خارج از آمریکا خبر داد. پی‌پل اعلام کرد که کاربران آن در انگلستان نیز از امروز دوشنبه یک شهریور، می‌توانند رمزارز خرید و فروش کنند. این شرکت که  چند ماه قبل به یکی از مراکز خدمات پرداخت رمزارز تبدیل شد و معامله ارزهای دیجیتال را به سرویس‌های در حال ارائه‌اش اضافه کرده، به تدریج پیشنهادات رمزنگاری خود را توسعه می‌دهد.

در اولین اقدام توسعه خارجی پی‌ پل، مشتریان این شرکت در انگلستان می‌توانند بیت‌ کوین،‌ اتریوم، بیت‌ کوین‌ کش و لایت‌ کوین را خرید، فروش یا نگهداری کنند. حداقل خرید رمزارزی مشتریان پی‌پل در بریتانیا، یک یورو (معادل ۱/۳ دلار)‌است. برای خرید و فروش رمزارز از طریق پی‌پل کافی است کاربران به وبسایت این شرکت مراجعه یا از اپلیکیشن موبایلی آن استفاده کنند.

از زمانی که پی‌پل خدمات رمزارزی خود را در آبان سال ۹۹ راه‌اندازی کرد، تنها مشتریان آمریکایی آن می‌توانستند از این خدمات استفاده کنند. انگلستان دومین کشوری است که خدمات رمزارزی پی‌پل در آن راه‌اندازی می‌شود.

پی‌پل از مشتریان خود برای هودل (HODL)، مبلغی را دریافت نمی‌کند ولی از کاربرانش هزینه تراکنش و مبادله رمزارز را می‌گیرد. این شرکت خدمات پرداختی برنامه مشخصی برای هزینه‌ها ارائه نکرده است.  هزینه‌های خرید و فروش رمزارز در آمریکا  از ۵۰ سنت برای خرید کمتر از ۲۵ دلار دارایی دیجیتال تا ۱/۵٪ از تراکنش برای خریدهای بالای ۱۰۰۰ دلار متغیر است.

کاربران پی‌پل که از خدمات رمزارزی این شرکت استفاده می‌کنند، نمی‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به کیف‌ پول‌های دیگری منتقل کنند. کسانی که از طریق پی‌پل رمزارز خریداری می‌کنند، فقط امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در داخل اپلیکیشن این شرکت دارند. 

شرکت پی‌پل سعی دارد خدمات رمزارزی خود را متنوع کند. دلیل تغییر سیاست‌گذاری‌های پی‌پل در زمینه رمزارزها، وجود رقیب‌های بسیاری در این حوزه است. این شرکت در آمریکا، رقبای قدرتمندی از جمله رابین‌هود را مقابل خود دارد.

گفتنی است دن شولمن (Dan Schulman)، مدیرعامل Paypal در مصاحبه فروردین ماه خود به تولید برنامه ویژه‌ای برای رمزارزها اشاره کرده بود. به گفته شولمن، ارزهای دیجیتال می‌توانند بخشی از برنامه‌های پی‌پل را تشکیل دهند. این برنامه شامل خرید، فروش، خدمات مالی و تشخیص هویت می‌شود.

شرکت خدمات پرداختی پی‌پل در چند ماه اخیر خدمات رمزارزی خود را توسعه داده و سرمایه‌گذارانی را در این حوزه جذب کرده است.

برخلاف شرکت‌هایی مانند تسلا و اسکوئر، پی‌پل رمزارز ذخیره نمی‌کند. مدیرعامل این شرکت بر این باور است که آن‌ها علاقه‌ای به فراز و نشیب‌های بازار رمزارزها ندارند. به گفته دن شولمن،‌ آن‌ها فقط می‌توانند سرمایه‌گذاری در رمزارزهای مطمئن را برای مشتریانشان فراهم کنند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.