کیف پول رمزارزی فیسبوک راه‌اندازی شد

کیف پول فیسبوک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

فیسبوک در چند سال اخیر تمرکز خود را روی رمزارزها و خدمات مربوط به آن‌ها گذاشته است. این شرکت در خرداد سال ۹۸ (ژوئن ۲۰۱۹) از راه‌اندازی اولین پروژه رمزارزی خود خبر داد ولی نتوانست این پروژه را آنطور که می‌خواهد به سرانجام برساند. سال گذشته، برنامه توسعه ارز دیجیتال فیسبوک تغییراتی اساسی را به خود دید و پروژه ارز جهانی آن به استیبل‌کوین تبدیل شد.

دیوید مارکوس (David Marcus)، یکی از تولیدکنندگان استیبل کوین فیسبوک امروز پنجشنبه ۲۸ مرداد ماه از راه‌اندازی کیف پول رمزارزی این شرکت خبر داد. فیس بوک از کیف پول رمزارزی نووی (Novi) رونمایی کرد و به گفته دیوید مارکوس این محصول آماده عرضه به بازار است.

اظهارات دیوید مارکوس در زمینه کیف پول نووی در پایان یک پست طولانی در سایت مدیوم ثبت شده است که با برنامه ابتدایی فیس بوک در زمینه رمزارزها تفاوت زیادی دارد. فیس بوک در سال‌های اخیر برای توسعه رمزارزها تلاش زیادی کرده اما شانس ورود به بازارهای جهانی را نداشته است.

رمزارز اختصاصی فیسبوک در دو سال گذشته دستخوش تحولاتی گسترده شده و از نظر برخی متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال، کیف پول رمزارزی آن نیز شانسی برای پذیرش ندارد. با وجود اختلاف نظرهای زیادی که در خصوص ارز دیجیتال فیسبوک وجود دارد، کیف پول نووی که در ابتدا کالیبرا نامیده می‌شد، در حال ورود به بازار رمزارزهاست. این کیف پول رمزنگاری شده متفاوت از چشم‌اندازی است که مدیران فیسبوک تعیین کرده بودند.

فیسبوک در ابتدا پروژه رمزارزی خود را با لیبرا (Libra) آغاز کرد. لیبرا ارز دیجیتال فیس بوک بود که به کیف پول کالیبرا (Calibra) واریز می‌شد و می‌توانست از این طریق ارسال شود. هدف از ساخت لیبرا، تولید یک ارز جهانی بود. با اینکه هدف فیسبوک از ورود به دنیای رمزارزها و ساخت لیبرا راه‌اندازی یک استیبل کوین نبود، برنامه‌هایش پشت درهای بسته ماند. زمانی که فیسبوک نتوانست لیبرا را به سرانجام برساند، تصمیم به راه‌اندازی ارز دیجیتال پایدار خود گرفت.

ابتدای سال ۱۳۹۹ (آوریل ۲۰۲۰)، لیبرا تغییر مسیر داد و قرار شد به یک استیبل کوین سنتی تبدیل شود. مدیران فیس بوک به این نتیجه رسیدند که دیگر نیازی نیست یک بیت‌ کوین جدید تولید کنند و به جای آن مراحل ساخت یک ارز دیجیتال پایدار را آغاز کردند. چند ماه بعد نام کیف پول رمزارزی فیسبوک از کالیبرا به نووی تغییر کرد.

وقتی پس از چند سال نسخه اولیه لیبرا عرضه شد و به شایعه راه‌اندازی رمزارز توسط فیس بوک پایان داد، تتر برترین استیبل کوین بازار بود. در آن زمان ارزش بازار تتر ۳/۵ میلیارد دلار بود و این رمزارز همچنان شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال پایدار است. براساس داده‌ها در حال حاضر ارزش بازار تتر ۶۴ میلیارد دلار است و استیبل‌ کوین ساخته شده توسط فیسبوک ۲۷/۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

حالا، با راه‌اندازی کیف پول رمزارزی فیس بوک، گمانه‌زنی‌هایی درباره پذیرش یا عدم پذیرش نووی به وجود آمده است. در صورت ورود نووی به بازار، جایگاه رمزارز فیسبوک تغییر می‌کند؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.