راه‌اندازی واحد نظارت بر مبادلات رمزارزی در کره‌جنوبی

قوانین رمزارزی در کره‌جنوبی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ شهریور ۱۴۰۰

کره‌جنوبی یکی از کشورهایی است که در زمینه ارزهای رمزنگاری شده حساسیت‌های بسیاری به خرج داده است. قانون‌گذاران حوزه‌های مختلف اقتصادی در کره‌جنوبی، بخش‌های گوناگونی را برای رسیدگی به مسئله رمزارزها تاسیس کرده‌اند. هرچند قانون‌گذاران کره‌ای برنامه‌های بسیاری را در خصوص نظارت بر مسئله ارزهای دیجیتال ارائه کرده‌اند، اما برخی از این برنامه‌ها زمان‌بندی مشخصی برای عملی شدن ندارند.

به گفته مقامات نظارت بر امور مالی در کره‌جنوبی، نهادهای قانون‌گذار در راستای جلوگیری از جرایم مرتبط با رمزارزها، اقدام به تشکیل واحدهای رسیدگی به ارزهای دیجیتال کرده‌اند. به گزارش شبکه‌های خبری نیوزوان (news1) و نیوزیس (newsis) قرار است به زودی بخشی در پلیس کره‌جنوبی افتتاح شود که به مسائل مربوط به رمزارزها رسیدگی کند.

براساس خبرهای منتشر شده، واحد هوش مالی (FIU) که یکی از آژانس‌های کمیسیون خدمات مالی (FSC) در کره‌جنوبی است،‌ وظیفه رسیدگی به بخش بازرسی دارایی‌های مجازی را برعهده خواهد گرفت. 

گفته می‌شود به زودی مدیریت و نظارت بر سازمان‌های ارائه‌کننده خدمات دارایی مجازی (VASP) مانند صرافی‌های رمزارز توسط واحد هوش مالی انجام می‌شود. همچنین این واحد نظارتی، مسائل مربوط به پولشویی را در دستورکار خود قرار داده و به آن‌ها رسیدگی می‌کند.

واحد نظارت بر مبادلات رمزارزی در ابتدا شامل ۹ عضو خواهد بود، ولی ممکن است پس از مدتی تعداد افرادی که در این واحد مشغول به کار خواهند شد تا ۱۴ نفر افزایش یابد. بخش نظارت بر تبادل ارزهای دیجیتال در کره‌جنوبی با هدف بهبود سیستم‌های موجود و حفاظت از دارایی‌های کاربران به وجود خواهد آمد.

در حالی که برخی از قانون‌گذاران کره‌ای نسبت به موضوع رمزارزها خوش‌بین هستند، گزینه احتمالی ریاست در «کمیسیون خدمات مالی» نسبت به کلاهبرداری‌های رمزارزی به مردم کره‌جنوبی هشدارداد. براساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه‌های کره‌جنوبی، احتمالا کو سونگ بام (Koh Seung-beom) ریاست «کمیسیون خدمات مالی» را در این کشور عهده‌دار می‌شود و مسئول نظارت بر امور رمزارزی خواهد شد.

صرافی‌های رمزارز و مخالفان سیاسی راه‌اندازی واحد نظارت بر مبادلات رمزارزی، از «کمیسیون خدمات مالی» درخواست وقت کرده‌اند. صرافی‌های ارز دیجیتال از کمیسیون خدمات مالی ۶ ماه وقت خواسته‌اند تا بتوانند برای قوانین جدید ضدپولشویی آماده شوند. با وجود درخواست صرافی‌ها، پروتکل‌های بانکی و قوانین تازه ضد‌پولشویی در کمتر از یک ماه ارائه خواهد شد. اگرچه این پروتکل‌ها،‌ ۲۴ سپتامبر(۲ مهر) اجرایی می‌شوند، تنها یک صرافی رمزارز مدارک خود را به «کمیسیون خدمات مالی» ارائه کرده است.

بیش از ۶۰ صرافی رمزارز در کره‌جنوبی فعال هستند که به نظر می‌رسد با اجرایی شدن قوانین نظارتی، در انحصار دولت قرار گیرند. گفته‌ها حاکی از آن است که مهلت ارائه مدارک صرافی‌ها به سازمان‌های نظارتی تمدید نخواهد شد. از طرفی، قانون‌گذاران کره‌جنوبی به صرافی‌هایی که اطلاعات دقیق خود را در اختیار«کمیسیون خدمات مالی» هشدار داده‌اند که احتمال تعطیلی آن‌ها وجود دارد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.